03-06-15

to be read juni

Het is juni, en dat betekent dat de zomervakantie nu wel heel erg dichtbij komt (als ik geen herkansingen heb is dat over 2 weken!). Als ik aan de zomervakantie denk, denk ik aan Italië, Stockholm, ijsjes en uitslapen, maar ook zie ik mezelf dan in een heerlijke luie stoel in het zonnetje zitten met een boek. De zomer is dan ook de periode dat ik het meeste lees, want ik heb er dan lekker veel tijd voor én ik vind het zo fijn om in de zon te zitten met een boek. Mijn reading challenge heeft echt even een boost nodig, want ik loop op dit moment 1 boek achter, en daarom heb ik besloten dat ik deze maand drie boeken wil lezen. Of het gaat lukken, geen idee. Maar ik heb in ieder geval weer zin om lekker te lezen. 



Ik heb drie heel verschillende boeken gekozen die we allemaal in huis hebben. Gone Girl is van mezelf, Girl Online van Suzanne en De schaduw van de wind van papa/mama. Drie heel verschillende boeken, want dat is goed voor de variatie.


Gone Girl heb ik in de boekenweek gekocht (ergens in maart dus) en nu ben ik er eindelijk aan toe gekomen om het te gaan lezen. Ik speel misschien een heel klein beetje vals, aangezien ik vorige week al begonnen ben, maar ik ben nog maar rond pagina 100 dus vind ik dat het wel meetelt voor mijn '3 boeken in juni challenge'. Gone Girl gaat over Amy en Nick, die in de zomer vijf jaar getrouwd zijn. Op hun trouwdag verdwijnt Amy ineens spoorloos... Dit boek lijkt me spannend en fascinerend, en ik heb er al veel goede dingen over gehoord. Het begin leest in ieder geval al heerlijk weg en het verhaal boeit me enorm. 


Eén van mijn favoriete Youtubers, Zoella, heeft een tijdje terug een boek geschreven: Girl Online. Er was destijds veel ophef over omdat ze het niet zelf geschreven zou hebben, en hoewel het misschien niet helemaal bij mijn leeftijd en genre-voorkeur past, ben ik alsnog heel erg benieuwd naar dit boek. De voorkant vind ik in ieder geval ontzettend leuk! Het boek gaat over een meisje, Penny, met een blog. Wat er verder gaat gebeuren weet ik natuurlijk nog niet, maar het lijkt me een lekker luchtig wegleesboek voor in het zonnetje. 

De schaduw van de wind door Carloz Ruiz Zafón staat al forever op mijn to-read lijst. Ik heb een tijd geleden een jeugdboek van hem gelezen (de Nevelprins) en in dat boek vond ik zijn schrijfstijl fantastisch. Vriendinnen van me hebben me dit boek ook aangeraden, dus ik kan niet wachten. Het boek speelt zich af in Barcelona, waar de stad zich langzaam herstelt van de Spaanse Oorlog. De zoon van een antieke boeken handelaar vind een boek genaam 'de schaduw van de wind', en als hij op zoek gaat naar andere werken van de schrijver komt hij erachter dat iemand systematisch al het werk van de auteur aan het vernietigen is. Dit klinkt heftig, toch? Het lijkt me ontzettend spannend maar ook ontroerend, en ik vind het altijd mooi als er in een boek een zekere mate van historie zit. 

Ik ga jullie aan het eind van de maand vertellen of ik mijn 'challenge' heb gehaald en ook wat ik van de drie boeken vond. 

Wat staat er op jouw TBR lijstje voor deze maand?