30-06-15

my june

Morgen begint juli, een maand die ik heel erg associeer met warme dagen, in de zon liggen, ijsjes eten, op vakantie gaan en werken. Maar voor het zo ver is, is het eerst tijd om terug te blikken naar juni. Deze maand begon met keihard bikkelen voor de tentamens, maar daarna volgden twee hele leuke, vrije weken. Laten we maar naar de foto's kijken! 



Ik had op 9 en 11 juli een tentamen, en de week daarvoor heb ik veel geleerd. Ik kon me aan het begin maar slecht concentreren, dus uiteindelijk besloot ik voor de diehard variant te gaan en gewoon elke ochtend om 8 uur te beginnen met leren. Omdat ik dan al vroeg ontbeten had, kreeg ik rond 10 uur alweer honger. Nutella was de oplossing, altijd. 


Maar er was ook tijd voor ontspanning. Deze dag ging ik op verjaardag bij Mathilde en daarna kwam Mirjam bij mij eten. We maakten samen taco's, en die waren heel erg lekker.


Studeren vind ik geen probleem, zo lang ik maar lekker buiten in het zonnetje kan zitten. Ik krijg altijd zo veel energie van zonneschijn, en ik probeer echt zo veel mogelijk stralen op te pikken. 



Ik ging met Floor naar de Culinaire Verleiding in Groningen. Dit is een foodfestival met leuke foodtrucks en lekker eten. Er hing een goede sfeer! We aten onder andere de pasta pesto die je hierboven ziet, en ook namen we een overheerlijke Oreo Milkshake. Dat laatste wil ik echt eens zelf proberen te maken, want volgens mij is het niet heel moeilijk. 


Zodra de shorts uit de kast kunnen, maak ik daar gebruik van. Ik hou nog steeds veel van deze high waisted shorts van Sisters Point. Ik heb ze nu voor de derde zomer, maar ze blijven geweldig. 


Zulk mooi weer vraagt om Ben & Jerry's in de tuin. Ik was alleen thuis met Suzanne en dan maken we er altijd een mooi eet feestje van. Dit was ons toetje, en als hoofdgerecht hadden we heerlijke pasta gemaakt. 

Hi!


En... weer door! Het is natuurlijk onwijs studie ontwijkend gedrag om een zo mooi mogelijke foto van mijn studieplek te maken, maar het motiveert op de één of andere manier ook altijd wel. Zoals je kunt zien had ik een to-do lijst per dag gemaakt, maar daar heb ik me uiteindelijk niet echt aan gehouden. 


Ik vind het altijd zo mooi als mensen lijstjes maken met kleurtjes, dus ik besloot om ook fineliners te kopen bij de HEMA. Dit was op de allerlaatste dag dat ik moest leren dus veel heb ik ze niet meer gebruikt, maar ook nu komen ze nog van pas. 


VAKANTIE! Het is zo'n raar gevoel om het laatste tentamen in te leveren en naar buiten te lopen. Ik had namelijk nog heel lang zo'n studiegevoel... Tot ik 's middags met vriendinnen stokbroodjes ging eten en Radler ging eten in het Noorderplantsoen. En toen ik thuiskwam ging ik verder met chillen in de tuin, met Girl Online van Zoella erbij. Ik vond het een schattig boek. 


Mijn favoriete waterijsje is toch echt een raketje. Ik kan er geen genoeg van krijgen op warme dagen. 


Hetzelfde geldt voor zomerfruit. Ik ben dol op aardbeien en mango en meloen en alles. 


Ik ging met Mirjam gezellig Meppel in, waar ik nog nooit geweest was, en daar gingen we lunchen en een beetje shoppen. Mirjam woont er in de buurt dus ze kon me mooi een tour geven. Ik had het niet verwacht, maar Meppel is echt een hele sfeervolle stad! 


Woensdag was ik bijna vier uur onderweg met de trein, bus en metro omdat ik naar Lisa in Rotterdam ging. We aten een lekker stuk taart bij Koekela, gingen wat winkels langs en aten pizza bij Happy Italy. Ook heb ik de markthal van binnen gezien en die was mooi! 


's Avonds gingen we hoepelen in het Museumpark met Jennie van Hoop It Yourself, en dat vond ik echt heel erg leuk! Ik denk erover om een hoepel aan te schaffen (als ik weer iets meer geld heb). Na het hoepelen liepen we nog even naar de Erasmusbrug en daarna gingen we chillen in Lisa haar kamer. 


Terugweg in de trein had ik te weinig energie om iets anders te doen dan uit het raam staren, druiven eten en koffie drinken. In het boek heb ik echt maar een paar bladzijden gelezen, maar goed. Gelukkig zat Mirjam ook in de trein (een andere, helaas) dus we hebben bijna de hele reis gewhatsappt. 


Tijd voor een grote zomer-schoonmaak in mijn kledingkast. Ik heb het helemaal met een sopje afgenomen en de winterkleding weer naar de onderste plank verbannen. Nu is het echt tijd voor shorts en t-shirts en rokjes. Ik moet wel écht nog even een nieuwe garderobe bij elkaar shoppen, maar ik heb al twee shopsessies achter de rug en beide keren heb ik niets leuks gevonden... In de sale zijn geen leuke dingen meer, maar in de nieuwe collectie eigenlijk ook niet.


Ik hoor nu ook bij de hipsters met een cactus. Ik ben alleen bang dat ik het te weinig of juist te veel water ga geven en dat ie dan dood gaat... Wat nu?


Soesja kwam chillen in Zuidlaren, super gezellig. Maandag haalde ik haar op van het station, toen hebben we heel veel bijgekletst, gegeten en we besloten 's avonds naar de bioscoop te gaan (Age of Adaline). De volgende dag gingen we lunchen met Floor in Groningen, en toen was het alweer tijd om afscheid te nemen. 


Vrijdag brak ik allemaal records op Nike Plus met hardlopen: langste tijd, verste afstand, meeste calorieën verbrand... Ik deed een intens maar heerlijk rondje van 2x20 minuten met daartussen 8 minuten wandelpauze. 


Na dat rondje was ik uitgeteld en had ik echt behoefte aan een goed vullende lunch, dus maakte ik toast met kaas en scrambled eggs met tomaten en spek. 

Zaterdag ging ik samen met o.a Suzanne de hele dag werken op een bruiloft. Het was in een weiland en er hing een hele goede sfeer, dus het was totaal geen probleem om koffie en thee te schenken, de tafels te dekken en op te ruimen. 

Dat was juni! Ik denk dat juli ook een hele leuke maand gaat worden. Aan het eind van de maand ga ik op vakantie en tot die tijd ga ik zo'n 100 uur werken bij de Albert Heijn. Maar er is nog genoeg tijd over om leuke dingen te doen, dus dat ga ik vast en zeker doen. 

Ik zit erover na te denken wat de beste manier is om mijn foto's te delen. Eens per maand een verslagje wordt met deze hoeveelheid foto's misschien wat weinig. Zouden jullie het leuk vinden als ik over ga op eens per week of eens per twee weken? Dan kan ik ook wat meer foto's delen, nu deel ik alleen de hoogtepunten. Laat het weten in de comments :D