13-06-15

mijn zomerplannen

De zomer. Ik had niet verwacht dat dat ooit zou komen. Een tijdje geleden, toen het steeds zulk rotweer was in het voorjaar, had ik niet durven dromen dat het ooit nog lekker weer zou worden. Ik ben een echt buitenmens, en de zomer is dan ook mijn favoriete seizoen. Ik verveel me geen moment als ik lekker buiten kan zitten. Maar sowieso ben ik verbaasd dat het al zomervakantie is, want het lijkt nog zo kort geleden dat het kerstvakantie was. Maar geen probleem hoor, want ik heb leuke plannen! Ik ga ze jullie vertellen in dit artikel.

de eerste weken...

De eerste paar weken ga ik heerlijk wat aanrommelen. Ik heb het echt even nodig om 'niks' te doen, want ik heb de afgelopen tijd hard gewerkt voor de tentamens en deadlines. Ik ga de komende weken het allemaal een beetje over me heen laten komen. Lekker uitslapen, in de zon zitten, bloggen, lekkere dingen bakken en naar het dorp. Volgende week ga ik twee dagen naar Lisa  in Rotterdam, en daar heb ik al heel erg zin in. En ik ga nog een dag bedienen op een bruiloft, dat lijkt me ook heel erg leuk. Ook heb ik nog plannen om met andere vriendinnen af te spreken, uit te gaan, en ijsjes te eten. Ik zie het allemaal wel. Een keer zonder planning leven is ook heerlijk! 

werken bij de AH

Misschien weten jullie het nog wel, dat ik heel lang bij de Albert Heijn in mijn dorp heb gewerkt. Per 1 januari ging ik daar uit dienst, omdat mijn contract afliep en ik geen verlenging meer mocht doordat ik er al drie en een half jaar werkte. Toen ik op zoek was naar zomerbaantjes en dat best moeilijk bleek, stuurde ik een mailtje naar mijn baas van de AH of ik weer voor de zomer (en misschien daarna) terug zou mogen komen. En dat mag! Ik werk in totaal in de zomer vijf weken weer aan de kassa, en ik heb er best wel zin in.

Italië 

Ik ben zo blij, want dit jaar gaan we weer naar Italië. Vorig jaar hebben we een prachtige reis naar Bali gemaakt, en ook al vond ik dat ook geweldig, Italië blijft toch echt mijn favoriete land. We gaan dit jaar eerst een week naar de streek Umbrië, waar we weer lekker steden gaan bezoeken, aan het zwembad chillen en genieten van het Italiaanse leven. Daarna gaan we voor anderhalve week naar Rome, op een camping in de buurt. Ik ben zo benieuwd naar Rome en de omgeving daar! We gaan met het vliegtuig, dus we zijn er lekker snel. We zitten op campings in een ingerichte tent en stacaravan, dus dat is fijn. Ik kan écht niet wachten.

stockholm

Floor en ik zijn echte citytrippers. Dat is ons ding. Twee jaar geleden gingen we naar Berlijn, vorig jaar naar Barcelona, en dit jaar naar Stockholm. Het lijkt me echt fantastisch, omdat de sfeer me heel erg aanspreekt en sowieso trekt Scandinavië me heel erg. Misschien juist wel doordat Stockholm nog niet zo standaard is, en nog niet iedereen er geweest is. We gaan een midweek - maandag heen, vrijdag terug - dus dat is helemaal mooi. We hebben via Airbnb een studio gehuurd redelijk in het  centrum, en ik hoop dat het net zo mooi is als op de foto's! 

Volgens mij gaat dit een heerlijke zomer worden. Het begon donderdag na ons tentamen in ieder geval al goed met stokbroodjes en Radler in het Noorderplantsoen. Ik ben al halverwege het tweede boek dat ik in juni wilde lezen, dus die challenge ga ik denk ik wel halen. Wat ik ook wil doen deze zomer is eindelijk eens 10 kilometer hardlopen... Ik ga nooit voor de perfecte bikini body, want ik heb niet de motivatie om te trainen voor een blokjesbuik en gespierde armen, maar ik vind het wel fijn om in de zomer lekker te blijven sporten. Dat moet ook wel, met al die barbecues en drankjes en ijsjes natuurlijk. 


Ik ben ook heel erg benieuwd naar jouw plannen voor deze vakantie. Laat het maar weten in de reacties!