08-06-15

mijn liefde voor basics

Ik vind het bijzonder hoe de stijl van iemand kan veranderen. Sowieso, hoe een persoon verandert naar mate hij/zij ouder wordt, gaat studeren en met andere mensen om gaat. Zelf ben ik ook veranderd sinds ik aan de universiteit studeer en nieuwe mensen heb leren kennen. Een artikel over waar ik een jaar geleden was en waar ik nu ben kun je hier lezen. Maar niet alleen ben ik gegroeid op persoonlijk en sociaal vlak, ook is mijn voorkeur voor mode veranderd. Ik hield altijd best veel van kleur en van printjes, en ook nu kan ik een printje hier en daar wel waarderen, maar meestal geef ik toch de voorkeur aan de wat simpelere, basic outfits. Basics vallen op de één of andere manier altijd wel in de smaak, ze zijn makkelijk te combineren en staan ook wat volwassener en netter. Gelukkig wordt het me niet al te moeilijk gemaakt en liggen de winkels vol met basics die, hoe simpel ook, prachtig en heel fashionable zijn.




Ik denk dat iedereen beïnvloed wordt door de mensen om zich heen. Ik merk dat op mijn studie het niet heel belangrijk is of je merkkleding draagt of niet – die tijd ligt gelukkig achter ons – maar dat het wel belangrijk is dat je er netjes en verzorgd uitziet. Er lopen ook veel mensen rond in pak, want ik doe nou eenmaal een economische/bedrijfskunde achtige studie, en veel master studenten zijn bezig met presenteren en research doen, en zijn actief op zoek naar een stageplek of baan.

Ik hou van een simpele, klassieke look, en daardoor komt het vaak voor dat ik dezelfde kledingstukken uit de kast pak. Een wit t-shirt bijvoorbeeld, of mijn favoriete zwarte skinny jeans. Het witte t-shirt dat je hierboven kunt zien, gecombineerd met een kokerrok van H&M, is eentje van edc (het jongere merk van Esprit), en het is zonder twijfel mijn favoriete t-shirt. Ik combineer met een spijkerbroek, rokje, met shorts, en ga zo maar door. Het kan eigenlijk altijd! Ik heb het nu al twee jaar, en ondanks dat ik het vaak draag blijft het heel mooi. Een teken dat de kwaliteit goed is! Tuurlijk geef ik graag zo weinig mogelijk geld uit aan kleding, maar zo nu en dan vind ik het goed om een beetje meer uit te geven voor kwaliteit. Daarom vind ik Esprit ook heel leuk. De kwaliteit is goed, de prijs misschien iets hoger dan de H&M of Bershka, maar dat heb ik er dan ook graag voor over. Bij Esprit (www.esprit.nl) kun je gelukkig ook veel basics vinden, en daarom vind ik de webshop ook ontzettend leuk.



Rondkijken op webshops is echt de perfecte activiteit als je eigenlijk zou moeten leren… Maar mijn wishlist is wel weer ontzettend gegroeid. Ook kwam ik er kortgeleden achter dat Esprit hele leuke schoenen heeft. Suzanne heeft op Texel een paar weken geleden hele leuke witte sneakers (die een héél klein beetje lijken op Adidas Superstars, zie de foto hierboven) gekocht, en toen ik erachter kwam dat ze van Esprit zijn, was ik heel verbaasd, want ik wist stiekem niet dat Esprit schoenen maakte! Maar nu ik dat wel weet… vind ik het merk alleen maar leuker geworden.