20-06-15

ik heb mijn propedeuse!

Het eerste jaar van m'n studie zit er nu officieel op. Vorige week schreef ik een update over hoe het eerste jaar me bevallen is. Toen ik dit schreef had ik net de tentamens achter de rug, en ook al hoefde ik niet hele hoge cijfers te halen, het is toch altijd spannend om te wachten op de resultaten. Afgelopen dinsdag en woensdag kreeg ik mijn cijfers terug en die waren allebei goed, wat betekent dat ik alle vakken van dit jaar gehaald heb. Ik heb mijn propedeuse, yay! 


Toen ik begon met studeren had ik geen idee of het me makkelijk af zou gaan, maar het valt gelukkig allemaal mee. Ik doe best wel veel voor m'n studie, maar dat heeft tot nu toe wel geresulteerd in dat ik alles in één keer heb gehaald. Ik heb geen herkansingen gehad en ik heb mijn P gehaald met een 7.3 gemiddeld, en daar ben ik best wel trots op. 

Nu kan ik dus écht genieten van de vakantie, zonder de twijfel of ik misschien nog een herkansing zou moeten maken. Het went wel snel trouwens, zo'n leven zonder college en tentamens leren. Al weet ik soms nog niet heel goed wat ik met m'n tijd moet doen. Niet dat ik me verveel, maar in mijn hoofd heb ik nog het gevoel dat ik allerlei dingen moet doen en dat is helemaal niet zo! En ja, dat voelt fijn.

Meer heb ik er eigenlijk niet over te zeggen. Ik wilde het toch even in een kort artikeltje delen omdat het natuurlijk best een groot iets is. Vreemd dat ik nu al 60 van de 180 studiepunten van m'n Bachelor binnen hebt! Daar moet ik maar niet te veel bij nadenken, want ik vind het best een eng idee dat de studietijd zo snel gaat. 

Heb jij al zomervakantie?