09-06-15

foodfestival de Culinaire Verleiding

Afgelopen weekend was de Culinaire Verleiding in Groningen. Ik kende dit soort foodtruck festivals alleen van hipster foto's en uit vlogs van andere bloggers, maar ik was er nog nooit zelf geweest. Toen ik hoorde dat er zo'n festival naar Groningen zou komen wist ik dat ik daarheen moest. Floor was gelukkig ook enthousiast, en samen gingen we als de perfecte studie-ontwijkend gedrag activiteit naar het CiBoGa terrein om eens de sfeer van een foodfestival te proeven. 


We hadden afgesproken om er te lunchen, en daar was het natuurlijk de perfecte plek voor. De eetkraampjes stonden in een grote kring met in het midden allemaal picknick-tafels en kussens. Toen we er aankwamen moesten we eerst een rondje lopen om te bepalen wat we wilden eten. Ik had van te voren verwacht dat er iets meer kraampjes zouden zijn, maar dat viel mee. Er was alsnog genoeg keus - zo veel dat we moeilijk konden kiezen. We namen eerst een Oreo milkshake. Geloof me, dat was goddelijk. Daarna namen we een hamburger van de Friese Roodbont (een soort koe) en die aten we lekker op terwijl we zaten op een hooibaal. Omdat onze muntjes nog niet op waren, namen we nog een lekkere pasta salade met pesto, tomaatjes en mozzarella, en we sloten het af met een lekker sapje. 


Het was toen wij er waren nog niet zo druk, maar gelukkig hing er al wel een gezellige sfeer. Zonnetje, muziekje, eten... Meer is niet nodig om me blij te maken hoor. Het eten dat we hebben geprobeerd was heel erg lekker, en het was een goede lunch om vervolgens weer op te gaan leren. 

Ik vond het heel leuk om een keer naar een foodtruck festival te zijn geweest. Ik hoef er niet per se elke week heen, ook omdat alles bizar duur is, maar ik vond de sfeer en de dingen die we proefden wel heel goed. Mocht je in het Noorden wonen en deze in Groningen gemist hebben, aankomend weekend is de Culinaire Verleiding in Leeuwarden en over een paar weken is een ander festival - Lepeltje Lepeltje - ook in Groningen. Misschien dat ik daar nog wel even een kijkje ga nemen om goed te kunnen vergelijken, haha.