07-06-15

een maand lang iedere dag bloggen

Bloggen is iets wat ik met heel veel plezier doe. Bijna altijd houd ik mijn ogen en gedachten voor het geval open ik iets zie of denk waar ik over kan bloggen. Niet zo gek dat ik me na ongeveer 5 jaar bloggen geen leven zonder meer kan voorstellen. Niet alleen het bloggen zelf vind ik leuk, maar ook de reacties op mijn artikels, het groeiende volgersaantal en alle leuke mensen die ik door het bloggen heb leren kennen. Lisa, één van de vriendinnen die ik via het bloggen ken, heeft in mei iedere dag een artikel online gezet, en dat heeft me geïnspireerd. Ik wist het zeker, die uitdaging wilde ik zelf ook aan gaan. 


De reden dat ik nu pas een artikel publiceer over dat ik elke dag wil bloggen is dat ik bang was/ben dat ik het niet zou redden. Niet dat dat heel veel uitmaakt, maar het voelt toch een beetje suf als jullie allemaal verwachten dat er elke dag een artikel online komt, en ik het vervolgens niet waar kan maken... Maar tot nu toe gaat het prima, en ik ben van plan om dit mooi vol te houden. Het nadeel is dat ik deze week m'n tentamens heb, en ik eigenlijk mijn volle aandacht daar op moet richten, maar in plaats daarvan hebben mijn blog en mijn tentamens dezelfde prioriteit gekregen, oops. 

Waarom wil ik elke dag bloggen? Ik vind dit een mooie uitdaging, omdat ik op deze manier hoop weer wat beter in het bloggen te komen. Ook ben ik een beetje op zoek naar de focus van mijn blog (of ik kom erachter dat het juist bij mijn blog past dat er geen focus is...) en ik denk dat een hele maand bloggen daar goed in kan bijdragen. En tuurlijk, ik vind het ook leuk om mijn volgersaantal en bezoekersaantal even een boost te geven. Ik mag één smokkeldagje voor als ik echt geen inspiratie of tijd heb, maar ik hoop dat dat niet nodig is en dat er aan het eind van de maand juni 30 artikelen online zijn gekomen.

Wat is mijn plan? Ik wil artikelen plaatsen die kwaliteit hebben, en ik hoop dat ik dat ondanks dat ik elke dag iets online 'moet' zetten nog steeds kan waarmaken. De artikelen zullen zoals altijd een combinatie zijn tussen lifestyle, persoonlijk en mindstyle. Ik heb al heel veel ideeën opgeschreven, dus daar hoeft het in ieder geval niet aan te liggen. Ook wil ik proberen bij elk artikel een eigengemaakte foto te doen (dat probeer ik sowieso de laatste tijd te doen), omdat ik dat mooier op mijn blog vind staan en het geeft ook een wat professionelere look.

Ook ben ik ontzettend benieuwd naar jouw blog, als je die hebt. Voel je vrij om deze in de comments te 'spammen'. 

Veel leesplezier deze maand!