03-05-15

what's on my nightstand?

Iedereen heeft zo z'n eigen ritueel voor het slapengaan. Voor sommigen zou dit zijn om nog even Instagram te checken, terwijl een ander direct het licht uitdoet. Ook ik heb zo mijn routine. Eerst maak ik lekker mijn gezicht schoon en poets ik mijn tanden, eenmaal op mijn kamer pak ik vaak mijn tas al in voor de volgende dag, en als ik dan lekker in mijn bed lig, pak ik wat dingen erbij die op mijn nachtkastje liggen. Ik ga jullie vandaag laten zien wat deze dingen zijn.



Eerst moet ik even eerlijk vertellen dat dit nachtkastje eigenlijk van mama is, maar omdat een kastje van de logeerkamer (er is deze week een uitwisselingsmeisje van Suzanne bij ons thuis) naast haar bed moest staan, heb ik het nachtkastje even te leen. Normaal gesproken heb ik een krukje waar ik alles opleg, maar dit kastje is 1000 keer zo makkelijk (en het staat leuk). 

Op mijn nachtkastje staat een wekker, er ligt een stapeltje met boeken, en ook staat er mijn Lush Lemony Flutter.

Vaak als ik naar bed ga ben ik nog net niet helemaal klaar om te slapen, maar meestal heb ik gewoon geen zin meer om op de bank te zitten en wil ik lekker liggen in mijn warme bed. Het eerste boek dat je kunt zien hierboven is mijn Q&A a day. Ik ben er vorig jaar op 1 januari in begonnen, wat betekent dat ik nu kan zien wat ik een jaar geleden antwoordde. Super leuk! Ik kies ervoor om de vraag in de avond te beantwoorden, omdat ik dan een goed beeld van de dag heb en een goed antwoord kan geven. 

Bijna altijd lees ik nog een stukje (of een lang stuk, als het boek spannend is), in het boek dat ik op dat moment lees. Ik ben zaterdag begonnen in The shock of the fall van Nathan Filer. Het is een heel mooi boek tot nu toe. 

Het laatste boekje in de stapel is een notitieboekje. Ik doe vaak even een mini-brainstorm sessie voor mijn blog vlak voor ik ga slapen, en ook maak ik lijstjes met wat ik de volgende dag moet doen. Zo ga ik met een leeg hoofd slapen. 

Ik gebruik het niet altijd meer, maar er zijn veel avonden dat ik een greep doe naar mijn Lemony Flutter, waar ik mijn nagelriemen en ellebogen mee verzorg. Ik vind vlak voor ik ga slapen het beste moment om dit op te smeren, omdat het best vettig is, en ik het overdag niet zo handig vind als alles onder de naar citroen ruikende crème gaat zitten. Maar het is wel heel fijn spul, en mijn tweede potje is nu bijna op. 

Dit nachtkastje heeft ook nog een benedenverdieping, waar ik nu mijn dwarsfluit heb liggen en een flesje drank die ik in een goodiebag heb gekregen en die ik nog naar beneden moet brengen. Ik vrees dat als ik dit kastje zou houden, dit onderste plankje vol zou komen te liggen met zooi... Maar ja.

Wat ligt er op jouw nachtkastje?