30-05-15

saturdays are for...

Zaterdagen vind ik misschien wel de fijnste dagen van de week. Naast zondagen, want die vind ik ook altijd heerlijk. Maar op zaterdag heb je nog een heel weekend te gaan, terwijl op zondag de laatste uurtjes van het weekend alweer aanbreken... Gisteravond was ik heel krampachtig aan het nadenken over een onderwerp waar ik over kon bloggen, maar niets schoot me te binnen. Toen ik vanochtend op de fiets naar dwarsfluit repetitie zat bedacht ik me ineens 'waarom schrijf ik niet over zaterdagen?'. Dus, hierbij een lijstje met punten waar zaterdagen voor zijn. 

  • ... uitslapen en wakker worden met een uitgerust gevoel. Ze zijn  voor slapen zonder een wekker hoeven te zetten (behalve als je moet werken natuurlijk), voor nog even lezen in bed, voor je nog een keer kunnen omdraaien als je normaal gesproken al in college zou moeten zitten.
  • ... heel veel thee! Ik heb gisteren tijdens het boodschappen doen 'double green' van Pickwick in het karretje gegooid, met appel en lemongrass smaak. Ik ben gek op groene thee en het is ook nog eens heel gezond, dus deze thee drink ik de hele dag door. 
  • ... een lekker rustig ontbijtje, havermout bijvoorbeeld, met een groot kopje thee en ondertussen het checken van Instagram, de krant lezen, naar muziek luisteren.
  • ... het ontdekken van nieuwe muziek. Zo heb ik vandaag al het nieuwe album van Florence + The Machine ontdekt en ook luisterde ik naar het nieuwe album van Imagine Dragons. En het is pas 14 uur!


  • ... dwarsfluitrepetities. Ik speel al meer dan tien jaar dwarsfluit, en het afgelopen jaar heb ik van de zomervakantie tot begin april niet gespeeld. Tot ik een mailtje van mijn docente kreeg met de vraag of ik weer wilde meedoen met een trio en kwartet voor de voorspeelavond, en zo kwam het dat ik deze zaterdagochtend samen met drie anderen leuke stukjes oefende. Om blij van te worden!
  • ... het lezen van Gone Girl, wat echt een goed en spannend boek is. Ik ben nog niet heel ver, maar kan al wel zeggen dat dit boek me goed bevalt.
  • ... lekker lazy doen en weinig moeite doen voor een outfit. Ook zijn zaterdagen voor uitgezakte knotjes in het haar. 
  • ... een schoon bed. Het is mijn traditie dat ik elke zaterdagochtend mijn bed verschoon, zodat ik zaterdagavond heerlijk in een schoon bed kan slapen. Ik ben nog steeds ontzettend blij met mijn Pip Studio dekbed, en de kwaliteit is ook zo goed. Ik wil best nog zo'n dekbed, maar de prijs is niet heel geschikt om ze zonder na te denken in het winkelmandje te gooien... 
  • ... bloggen, uiteraard! Zoals ik al zei had ik gisteravond echt een inspiratieloos moment, maar vandaag heb ik ineens idee├źn voor drie dagen, dus daar maak ik dankbaar gebruik van. Heel misschien (heel misschien!!!) ga ik deze maand proberen elke dag te bloggen, aangezien Lisa zo veel heeft geleerd door die ervaring. Maar ik heb ook andere dingen te doen en ben bang dat ik het toch niet ga volhouden, maar we gaan het zien.
  • ... samen eten met Suzanne en Floor. Vanavond zouden Suzanne en ik alleen thuis zijn en het leek me dan ook gezellig als Floor zou komen eten. Ik heb boodschappen gedaan voor wraps, dus dat moet goedkomen. 
  • ... genieten
Hoe ziet jouw zaterdag er vandaag uit?