02-05-15

my april

Een derde van het jaar zit erop jongens... Wat gaat het toch snel! Ik voel me best wel oud als ik zeg dat de tijd steeds sneller begint te gaan, maar het is ook écht zo. Misschien ook omdat dit jaar het eerste jaar is van mijn studentenleven, en dat ik het super naar mijn zin heb, maar toch. April was een fijne maand, maar niet per se spectaculair, en mede daarom heb ik weinig foto's op Instagram geplaatst. Omdat ik het delen van 9 foto's toch wel een beetje weinig vind, heb ik even tussen mijn niet-op-Instagram-geplaatste-foto's gekeken, en daar ook een paar uit gehaald. Deze maand begon met een tentamenperiode, en daarna ging het door in de eerste weken van het laatste blok van het eerste jaar. Ik chillde een beetje, at een beetje, las een beetje... 

Ik speel een klein beetje vals, want bovenstaande foto's zijn gemaakt op de laatste dag in maart, toen ik een dag naar Den Haag ging samen met Mirjam. Het is voor ons een hele wereldreis, maar het is gewoon leuk om een keer naar een andere stad te gaan dan normaal gesproken. Het was een hele gezellige dag met lekkere lunch bij Dudok, leuke winkeltjes, en cultuur snuiven (we hebben op het Binnenhof op een bankje gezeten, cultuur toch!). 


Ik bestelde het boek Wonder van R.J Palacio, en toen ik het binnenkreeg wilde ik er even een mooie foto van maken. Ik ben zo gek op de cover van dit boek, en ook het verhaal vond ik geweldig. Ik heb er een review van online staan, mocht je geïnteresseerd zijn. 

Toen moest ik er - na heel lang uitstellen - echt aan geloven: studeren... Ik had dan wel twee weken vrij voor m'n tentamens, maar die had ik grotendeels besteed aan leuke dingen. De laatste dagen ging ik dus diehard, en dat heeft heel goed uitgepakt, gelukkig. 

Pasen it was. Dat vroeg natuurlijk om een selfie met mijn zeer geliefde zusje.

En Suus maakte een pizza (helemaal zelf, ook de bodem) en ik hielp haar met het beleggen. Ik sneed de courgette, wat natuurlijk zéér belangrijk is, en legde dat op de pizza. Dat was me wel een uitputting... Maar goed, de pizza was SUPER LEKKER. Het recept komt uit een boek van Jamie Oliver die mama van een vriend geleend had.

April was best wel mijn maand op het gebied van hardlopen. Ik zag, en zie, het weer helemaal zitten en zo'n twee keer per week trek ik mijn schoenen aan om een stukje te lopen. Ik ben ook begonnen met een schema om op te bouwen naar de tien kilometer, en dat gaat lekker! 

Lunch als studybreak. Ik ben echt verslaafd aan avocado, en ik ga dan ook vaak vanuit de bus even langs de supermarkt om er eentje voor lunch te kopen. JUM.

Ik begin altijd vol nieuwe energie aan een nieuw blog. Ik schreef alle belangrijke dingen op in m'n notitieboekje, hoe vaak de tentamens meetellen bijvoorbeeld, en maakte tabbladen voor mijn collegeblok. Helaas is die energie op dit moment vér te zoeken. Geen. Zin. Meer.

Spiegelselfie omdat het kan.

Ach ja, gewoon nog een spiegelselfie omdat het kan. Volgens mij was ik toen van plan om elke dag een foto van mijn outfit te maken, maar dat heb ik niet langer dan twee dagen volgehouden (toen had ik denk ik geen interessante outfits meer aan).

Selfie. Ik maak best vaak selfies, maar plaats bijna nooit eentje op Instagram (dat vind ik gewoon niet zo nodig/leuk). Hier was het maandagochtend en ik had veel tijd om me op te tutten, en omdat het mooi weer was droeg ik roze lipstick.

Vraag me niet wat me bezielde, maar ik besloot dat het lekker zou zijn om een beetje overgebleven avocado op een tosti te gooien. Bah, vies.

Nieuwe witte Allstars, aaaah.

Wauw, ik heb echt lekker gegeten deze maand. Mama was weg en papa maakte Gado Gado wraps, wat én goddelijk was, en er ook nog eens heel leuk uitzag. 

Hardlooptime! Hier liep ik geloof ik 6.27 kilometer met een intervaltraining, mijn verste afstand ooit. Ik heb deze maand vijf keer gelopen, best knap van mezelf.

Zodra het kan, steken we de barbecue aan. Mama belde terwijl ik met mijn blote benen in de zon zat en vroeg waar ik zin in had om te eten. BBQ natuurlijk! Deze fruitschaal vond ik best wel kunstig.

De volgende dag chillde ik hem ook in de zon met Wonder en een Radler. Je merkt hier al dat ik behoorlijk in de ontkenningsfase zit wat betreft studeren. Ik heb tot nu toe alle weekenden weinig gedaan, omdat ik er gewoon echt geen zin in had. Kom terug motivatie, please?

Ik had een symposium van de studievereniging met als dresscode 'business formal'. Ik heb er al een artikel over geschreven, dus heel uitgebreid ga ik er niet over vertellen. Maar het was leuk om eens mee te maken. Rechts een spiegelselfie met Mathilde en Mirjam (team M&M&M).

Mooie takken in de vaas, de eerste tekenen van lente.

Ik hou zo veel van Essie. Als ik al mijn andere nagellak weg zou moeten gooien en alleen nog maar Essie zou mogen gebruiken, zou ik dat oprecht niet erg vinden. Ik draag hier Mint Candy Apple, een lekker fris mint kleurtje.

Eten bij Floor is altijd een feest, en we gingen helemaal los met dingen door onze pasta pesto gooien. Pasta, pesto, kip, spekjes, broccoli, mozzarella en paprika. BAM. 

Donderdagochtend ging ik een uurtje squashen, en toen ik op het station aankwam had ik zo veel trek dat ik echt even een broodje moest kopen. Ik ben toen naar de AH to go gegaan voor een broodje mozzarella, pesto en tomaat. Toen ik thuiskwam was de ergste honger dus al gestild, dus ging ik voor rijstwafels met ei en kipfilet en een koffie (want... energieloos).

Haha, ik heb veel foto's gemaakt van eten deze maand. Ik hou gewoon van eten. De maand mei is de laatste maand dat ik volledig studie heb, want begin juni is alweer de laatste tentamenweek. Zomer! 

Heb je een fijne april gehad? Wat zijn de plannen voor de maand mei?