24-05-15

hardlopen op Texel

Hardlopen op Texel was iets wat al jaren op mijn bucket list stond. Elke keer als we naar het prachtige eiland waren en ik mensen zag hardlopen, bedacht ik me dat het me zo geweldig leek om het eiland hardlopend te verkennen. Aangezien we dit hele weekend - 3 nachtjes - naar Texel zijn, hield niks me nog tegen en nam ik mijn kleding mee. Het was zo'n leuke ervaring!


Ik had nog nooit ergens anders hardgelopen dan in de buurt van thuis, en de twee keer dat ik meedeed met een run was het alsnog in een omgeving die ik kende. Ik vond het dan ook een hele ervaring om terwijl ik op vakantie ben mijn hardloopkleding aan te trekken en eropuit te gaan. Ik voelde me wel een overenthousiaste fitgirl, maar in werkelijkheid had ik al drie weken niet gerend. Maar... dit heeft me wel weer heel erg gemotiveerd.

Ik begon te rennen op het park, daarna rende ik via een soort bospad richting de duinen. Heuvel op, heuvel af. Mijn pace wiebelde dan ook tussen de 4'00" en 9'00" (duinen af gaan nou eenmaal ietsje makkelijker, en in het zand lopen is ook niet ideaal). Ik was bang dat ik zou verdwalen en op één moment begreep ik ook niet meer waar ik was, maar gelukkig is de zee een goed aanknopingspunt.


Ik ben ook nog een stuk over het strand gerend, maar daarbij had ik een romantischer beeld dan dat het in werkelijkheid was. Het was denk ik zo'n 700 meter dat ik langs de zee rende, en hoewel ik echt genoot van het uitzicht en de zeelucht, de wind waar ik tegen in moest rennen en het zand waar mijn voeten niet goed op bleven staan was toch iets minder fijn voor hardlopen.

Maar wauw, wat genoot ik! Ik vergat bijna dat ik aan het hardlopen was! Ondertussen begonnen ook de wolken weg te trekken en kwam het zonnetje tevoorschijn, en het was ge-wel-dig. Toen ik uit de duinen kwam had ik nog maar 3 kilometer gelopen (wel iets meer, maar ik had een aantal keren gewandeld en dat zet ik mijn horloge altijd op pauze) dus besloot ik nog 2 kilometer door het dorp te rennen. Bos, duinen, zee, dorp... wat wil je nog meer. Ik denk dat ik dit weekend mooi nog een keer ga want I loved it.