07-05-15

een dagje naar de Veluwe

Afgelopen zondag was het tijd voor een dagje uit. Aangezien mijn oma en tante deze week in een huisje in Putten zitten, besloten papa, mama en ik daar een middag heen te gaan. Suzanne kon niet mee, want zij was naar de Beautygloss party. We vertrokken in de ochtend en ik zat achter het stuur, om weer wat rij-ervaring op te doen. Het rijden gaat best wel prima de laatste tijd! Voordat we naar Putten zouden gaan, wilden we eerst nog even een stukje fietsen en de mooie Veluwse natuur bewonderen.


Foto's gemaakt door papa! 



Onze eerste stop was dan ook Hoenderloo, waar een ingang naar het Nationaal park de Hoge Veluwe is. Ik parkeerde heel vlammend achteruit in, en daarna kochten we kaartjes voor het park + Kröller-Möller museum. In het park is een heel leuk concept, want je kunt op verschillende plekken een fiets pakken en die vervolgens weer ergens anders neerzetten. Je hebt dus niet steeds dezelfde fiets, maar pakt gewoon de eerste de beste die je ziet. De natuur op de Veluwe is weer eens wat anders dan hier in het Noorden, en ik vind het er altijd zo mooi. Vroeger gingen we vaak een week in een huisje, maar dat is al heel lang niet meer gebeurd. Dan maar een dagje.


We gingen ook naar het Kröller-Möller museum, waar een expositie van Vincent van Gogh was, maar waar ook veel schilderijen/beelden van andere kunstenaars hingen. In het restaurant at ik de beste wortel-notentaart ever. Ik vond het best wel een leuk museum, maar na een tijdje ben ik altijd zat van het slenteren en heb ik behoefte aan de frisse lucht, dus pakten we weer een fiets en begonnen we aan de terugweg. Ik had een fiets gepakt die helemaal groen uitgeslagen was en bovendien was de ketting verroest, dus toen er weer een fietspunt kwam heb ik die zo snel mogelijk omgewisseld.

We waren nét op tijd terug, want toen we bij de poort kwamen begon het ineens super hard te regenen. Een mooi moment om richting Putten te scheuren (ik achter het stuur, wederom) en daar flink aan de thee, taart, hapjes en spaghetti te gaan. Het was gezellig. Daarna moesten we nog even dik anderhalf uur naar huis rijden, waar ik op de bank kroop. Altijd leuk van die dagjes weg. 

Ben jij wel eens in het park de Hoge Veluwe geweest?