12-05-15

10 food confessions

De afgelopen dagen is er in de bloggerswereld weer een nieuwe hype losgebarsten: de 10 food confessions tag. Ik zag hem onder andere bij Annemerel, Lisa en Soesja en elke keer weer las ik hem met veel plezier. Dus, tijd om met de billen bloot te gaan en mijn food confessions met jullie te delen.

Foto gemaakt in Berlijn (2013) door Floor

  1. Als ik 's ochtends ontbijt met brood (ik kies altijd tussen brood, yoghurt met cruesli of havermout...) doe ik altijd hagelslag op mijn boterhammen. In de ochtend kan ik een ander soort beleg op de één of andere manier echt niet waarderen, en van hagelslag kan ik, hoe vroeg het ook is, altijd genieten.
  2. Het is een hele tijd zo geweest dat ik de 'normale' hoorntjes van softijs vies vond. Ik bestelde dan ook altijd een kinderijsje, omdat je er dan ook een ander soort hoorntje bij krijgt (de wat lichtere, zachte koekjes). Moeilijk uit te leggen dit, maar het is dan ook een moeilijke kwestie. Nu heb ik trouwens geen problemen meer met de hoorntjes.
  3. In de winter heb ik altijd heel weinig zin in fruit. Appels vind ik dan te koud, bananen te vullend, en het fruit dat ik in de zomer zo lekker vind (aardbeien, meloen, ...) is dan vies en niet zoet genoeg. In de winter eet ik dan ook veel minder fruit, maar dat haal ik in de zomer, het fruitseizoen, meer dan in.
  4. Ik kan spaghetti niet goed eten als ik het niet eerst in stukjes snijd. Af en toe doe ik een poging om het met een lepel en vork te draaien en op te eten, maar na een paar hapjes ben ik er klaar mee en ga ik weer over op de kindermanier.
  5. Ik vind het awkward om een banaan in het openbaar te eten. Het ziet er gewoon raar uit, oké?
  6. Avocado is mijn allergrootste lunchverslaving van de laatste tijd. Ik heb het nu een tijdje niet gehad, en ik heb er zo veel zin in. Ik smeer het vaak uit op een broodje en doe er vervolgens zout en peper op. Maar het is ook lekker om in stukjes over een broodje ham of kaas te doen. En het is lekker om uit te lepelen. Er zijn best wat mensen die avocado echt vies vinden, maar wat vind ik het lekker. 
  7. Ik eet veel te veel rijstwafels. Samen met Suzanne verslinden we hier thuis echt pakken per week. We hebben altijd de rijstwafels van AH basic, omdat die €0,18 en superlekker zijn. Ik eet rijstwafels als ik zin heb om te eten maar geen zin heb in iets vullends, of als we bijna gaan eten maar ik écht wat moet eten om niet neer te vallen. 
  8. Ik heb laatst ontdekt dat het ook heel lekker is om een lepel Nutella eten. Het was niet echt de bedoeling dat ik een hap pure Nutella zou nemen, maar het gebeurde toch.
  9. Ik bestel in restaurants best vaak iets wat ik heel lekker vind klinken, maar wat ik doordat het zo heftig is dan nét niet lekker vind. Best zonde. Misschien moet ik maar weer overgaan op het kindermenu ;)
  10. Ik ben echt nog een kindje als het op alcohol aankomt, want ik ben nog steeds dol op de 'beginners-drankjes' zoals zoete witte wijn, Jillz en Radler. Ik drink überhaupt niet veel alcohol, dus als ik een keertje iets drink wil ik ook dat het lekker is... 
Nu ik tien confessions heb opgebiecht, ben ik benieuwd naar jouw allergrootste food-confession!