18-04-15

lente feelings

De lente is aan hoor, en dat voelt zo goed! Het zonnetje voelt weer warm aan op mijn huid, de dikke truien kunnen eindelijk weer naar de onderste plank van mijn kledingkast, en als ik op mijn fiets door de stad fiets zie ik overal groene blaadjes aan de bomen verschijnen. Ik ben een buitenmens, en dat het nu weer lente is en dus bijna zomer, stemt mij goed. Ik vind de herfst en winter ook mooi, hoor, maar niets gaat boven het gevoel dat ik krijg als het lente wordt. 


Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik verveel me wel eens als ik lange dagen binnen zit. In de winter kun je ook leuke dingen doen, en dat doe ik ook wel, maar als ik gewoon thuis zit vind ik het lang niet altijd leuk. Als het zonnetje schijnt in de lente, daarentegen, verveel ik me bijna nooit. Ik ga lekker buiten zitten met een boek, of gewoon met mijn ogen dicht genieten van de zon. 

Ik voel me vrijer als die dikke kleding weer uit kan. Ik haal mijn luchtigere blousejes weer uit de kast, ik trek mijn Allstars weer aan, en mijn leren jasje mag ook weer naar buiten komen. Ja, in de lente voel ik me vaak alsof ik zweef. Mijn humeur is veel beter dan op de koude, donkere dagen. Ik zie overal de positieve kant van in, ik verander in een kletskous.

En dan heb ik het nog niet eens over mijn behoefte om te sporten. Hardlopen is mijn sport, en dat is toch echt het fijnst met een lekker zonnetje erbij. Bovendien is de route veel mooier met beginnende blaadjes aan de bomen en bloesems in de tuinen. Ik ben te druk met om me heen kijken, en voor ik het weet heb ik die 5k alweer weggerend. Het gezondere eten begint ook altijd te kriebelen rond deze tijd van het jaar. In de winter hoef je je lichaam niet te laten zien, maar nu duurt het nog maar een paar maanden voor de bikini weer aan mag. En daar heb ik zin in! Ik ga echt niet voor een perfecte bikini body, maar het winterlaagje, gecreëerd door alle stampotten en warme chocolademelk met slagroom mag er wel weer af. 

Gelukkig is het huis ook lekker lente-proof ingericht. Er staan hele mooie takken op de vaas, die nu net zijn gaan bloeien. Ik liep met mijn camera door het huis, en moest het natuurlijk even vastleggen. En ook Mickey, die je hierboven ziet. 

Kortom, ik voel me TOP! Hoe zit het met jou?