03-04-15

friday reading - twee nieuwe boeken

Mijn obsessie voor boeken begint steeds groter te worden. In zo'n mate dat ik het steeds leuker begin te vinden om boeken zelf in mijn kast te hebben staan. Ik leen ook nog wel veel bij de bibliotheek, maar sommige boeken wil ik gewoon zelf hebben, door de cover, of omdat het een klassieker is. Ik heb de afgelopen week twee nieuwe boeken gekocht. Eentje had ik al een paar weken geleden besteld bij Bookdepository, en de andere kocht ik afgelopen dinsdag bij het American Book Center in Den Haag (geweldige winkel). 



Het eerste boek dat ik bestelde is Wonder van R.J Palacio. Sinds ik een aantal Bookstagrammers volg op Instagram, zag ik deze zo vaak voorbij komen, dat ik er ontzettend benieuwd naar werd. De tekst op de achterkant gaat als volgt:
My name is August. I won't describe what I look like. Whatever you're thinking, it's probably worse.
Het boek gaat over een jongen met een gezichts-afwijking. Hij wordt altijd nagestaard en kinderen rennen gillend weg. Bijna al mijn Goodreads vrienden geven het vijf sterren, en dat + het feit dat de cover geweldig is, maakte dat ik het boek wilde kopen. Dat deed ik! Ik denk dat ik er een review over ga schrijven als het uit is.

Dan 1984 van George Orwell. Ik vind het best knap van mezelf dat ik zo'n klassieker heb gekocht, want een paar jaar geleden had ik dat echt niet gedaan. Papa heeft hem in de kast staan, maar in het Nederlands, en ik wil dit boek echt graag in het Engels lezen voor het totaal-pakket. Er waren meerdere soorten van dit boek, maar ik ging een beetje af op de cover die ik het mooist vond, haha. Deze dus. In 1984 word een negatief toekomstbeeld geschetst (het is geschreven in de jaren 50). Verder weet ik het niet precies, want ik moet het nog lezen, maar ik kan niet wachten!

Ondertussen begint mijn boekenkast een beetje vol te raken, oops. Ik moest deze boeken er bovenop leggen! Ik moet echt een grotere boekenkast (maar dat past niet in mijn kamer)...

Heb jij deze boeken al gelezen?