22-04-15

business formal

Maandag was het zo ver: de eerste keer dat ik er als een echte business woman bij liep. De studievereniging van de faculteit voor economie en bedrijfskunde organiseerde een Symposium, een soort congres/conferentie, over de rol van de Europese Centrale Bank. Er waren twee sprekers van de DNB en ABN Amro. Maar het leukste? De dresscode! Dat was namelijk 'business formal', dus de bedoeling was dat iedereen in het net zou komen. Mannen in een pak, vrouwen in een broekpak of met een nette rok met blouse...



Naast het feit dat mannen er stukken beter uitzien in een pak, vond ik het ook heel leuk om me 'op te doffen' voor dit evenement. Vrijdag ben ik samen met vriendinnen naar de H&M te gaan, om wat nette kleding bij elkaar te scharrelen. Ik vond de rok, die je hierbeneden op de foto kunt zien. Ook heb ik de top gekocht die je hierboven ziet. Maandag besloot ik toch voor een witte blouse te gaan, want dat vond ik net iets netter staan. Ook heb ik pumps gekocht, dus het was als hakken-noob een hele uitdaging.

Ik had wel m'n Allstars aangedaan voor in de bus, want anders voelde het te ongemakkelijk, haha. Ik merkte nu al wel dat er mensen vreemd keken toen ik aan kwam lopen, maar misschien verbeelde ik me dat alleen maar. Gelukkig waren op de uni veel meer mensen zo gekleed, en was het alleen maar heel leuk. 

Het Symposium zelf was ook best interessant, ook al waren de gast-colleges eigenlijk veel te moeilijk. Maar het was vooral de hele ervaring eromheen, en het gevoel dat ik kreeg door er in business kleding bij te lopen, dat het heel leuk maakte. Na de borrel stapte ik dan ook voldaan weer in de bus naar huis, gewapend met een goodiebag.

Heb jij er wel eens bijgelopen in business kleding?