26-03-15

personal update - vrije dagen, kapper, en sport

Op deze woensdagochtend (donderdagochtend als dit online komt) vind ik het tijd voor een persoonlijke update. Gewoon even typen over hoe het met me gaat, wat ik op dit moment doe en wat mijn plannen zijn. Let's go! 

vrije dagen
Ik ben, zoals ik al eerder liet vallen in een artikel, op dit moment lekker vrij. Deze week en volgende week zijn de herkansingen, maar aangezien ik alle vakken in één keer heb gehaald, betekent dat dat ik lekker twee weken vrij ben. Ik heb 8 en 10 april tentamens, dus ik moet wel binnenkort hard aan de slag met studeren, maar voor nu ben ik dat nog even gigantisch aan het uitstellen. Het voelt enorm als vakantie! Ik slaap (een beetje) uit, ga rustig ontbijten en daarna doe ik vaak wat dingen als de was ophangen voor mama of de vaatwasser uithalen. Ook ben ik redelijk veel aan het bloggen en verder heb ik eigenlijk geen idee waar de tijd allemaal blijft, maar lekker is het wel! Ik ben wel gisteren een heel klein beetje begonnen met studeren, want ik weet dat er nog veel dagen zijn dat ik andere plannen heb, dus MOET ik mijn tijd wel een beetje nuttig besteden... 

kapper
Gisteren ben ik naar de kapper geweest. Ik heb het een tijdje heel kort gehad, maar de laatste paar maanden ben ik bezig met het wat langer laten groeien. Op de linker foto zie je hoe het afgelopen weekend eruit zag. Ik vind de lengte mooi, hoewel het nog ietsje langer zou mogen, maar het was allemaal een beetje uit balans en ik had heel veel gespleten haarpunten, dus het was tijd om het weer even in model te laten knippen. Rechts is het resultaat. Wel een stukje korter, maar ik hoop dat dat het uiteindelijk waard is... 

Ken je het trouwens dat nadat je naar de kapper bent geweest je haar heel mooi zit, maar de volgende ochtend is het een puinhoop en vraag je je echt af wat er gebeurd is? Ik heb dat vandaag... Maar ik denk dat het wel goed komt als ik het morgen was en op mijn eigen manier style. 

werken?
Maandag ben ik op sollicitatiegesprek geweest bij een attractiepark in mijn dorp. En aankomende zaterdag ga ik een dagje meedraaien. Ik heb geen idee of het wat voor mij is, maar daar is zo'n proefdagje helemaal geschikt voor. Als het bevalt, heb ik in ieder geval een leuke baan voor in de weekenden en de zomervakantie. De bedoeling is dat ik daar een beetje kassa-werk doe, maar ook in het cafetaria en zo nu en dan schoonmaakwerk. Ik ben erg benieuwd. 

verdere plannen en sport
Verder heb ik ook echt leuke plannen in mijn verdere 'vakantie'. Vrijdag ga ik met papa naar Amsterdam, volgende week dinsdag ga ik met Mirjam naar Den Haag, en volgende week vrijdag ga ik Laura en Lisanne voor het eerst ontmoeten in Rotterdam. Zo maak ik even goed gebruik van mijn studenten OV, haha. Super fijn! 

En sport, hoe gaat het daarmee? Samen met Mirjam doe ik een cursus squashen aan de ACLO, en vanavond hebben we de tweede les. De vorige keer was in ieder geval erg leuk, en het is ook fijn om het even op de juiste manier aan te leren. Ook probeer ik, aangezien ik toch vrij ben, lekker veel hard te lopen. Gister ben ik geweest, maar dat was totaal geen succes. Het ging op de één of andere manier totaal niet! De volgende keer beter dan maar weer... 

Het gaat allemaal zijn gangetje wel, zoals je kunt lezen... Hoe gaat het met jou?