15-03-15

mijn Moleskine recipe journal

Ik vind koken en bakken heel erg leuk om te doen, en wat nog leuker is, is het uitproberen van nieuwe recepten. Als ik een recept tegenkom op een blog, sla ik die op op Bloglovin'. Eens in de zoveel tijd schrijf ik alle recepten die in mijn opgeslagen posts zitten over in mijn recipe journal van Moleskine. Ik heb hem een tijdje laten verstoffen, maar de laatste tijd ben ik weer wat actiever met recepten er in verzamelen. Mijn droom is om als hij vol is er een kookboek van te maken... 







Het is echt super leuk en handig om hier mijn favoriete recepten, en de recepten die ik nog wil proberen, in op te schrijven. Het is nou ook weer niet zo dat ik heel vaak dingen maak uit dit boekje (bijna nooit), maar zo af en toe krijg ik toch inspiratie om iets te maken als ik erdoorheen blader. Wat ik super handig vind zijn de stickers die erbij zitten, die je op de tabbladen of bij recepten kunt plakken. Mijn favoriete tabbladen zijn toch wel 'main dishes' en 'cakes and pies', haha. Als ik een receptje heb opgeschreven, zet ik het meteen in de inhoudsopgave. Zo houd ik een beetje overzicht. 

Ik ben echt dol op Moleskine trouwens. Mijn agenda bevalt super goed, en ook dit boekje is duidelijk van goede kwaliteit en het papier is goed stevig. Verder blijft het boekje gewoon openliggen, en dat is natuurlijk wel zo handig tijdens het koken. 

Heb jij ervaring met Moleskine?

Liefs, Marjolein