13-03-15

friday reading - vier to-read boeken

De rust is teruggekeerd. De belangrijkste deadlines en midterms zijn achter de rug, het zonnetje schijnt lekker, en ik heb wat meer tijd voor mezelf. Wat ik dan doe? Dan speelt mijn boekenverslaving weer op en begin ik wat boeken te verslinden. Ik ben vorige week naar de bibliotheek geweest, waar ik drie boeken haalde die ik erg graag wilde lezen. Ook kocht ik in een opwelling een boek, Gone Girl. Deze vier boeken liggen in een mooi stapeltje op mijn kast, klaar om gelezen te worden. In deze 'friday reading' vertel ik welke vier boeken dat zijn. 

Ik ben van plan om boeken iets meer terug te laten komen op Oh Nineteen, bijvoorbeeld één keer per week of om de week, omdat ik het erg leuk vind om over boeken te bloggen en ook vaak positieve reacties krijg op artikelen over boeken! Laat me in de comments weten wat jij hiervan vindt. 


Mooi stapeltje toch? De kleuren passen wel goed bij elkaar vind ik. Het zijn wel allemaal dikke pillen, zie ik nu...

Het eerste boek dat ik aan het lezen ben is De laatste liefdesbrief van Jojo Moyes. Ik heb Voor jou en Vier plus één gelezen, en daar was ik laaiend enthousiast over. Dit boek... kan me tot nu toe nog niet echt boeien. Het gaat over Jennifer, die een ongeluk heeft gehad waardoor ze haar geheugen kwijt is. Als ze thuis is ontdekt ze liefdesbrieven van de man die haar minnaar schijnt te zijn. Ze start een zoektocht naar die man.
Ik vind het heel leuk klinken, maar zoals ik al zei kom ik tot nu toe heel slecht in het boek. Ik heb zelfs al een aantal pagina's overgeslagen omdat er zo weinig gebeurde. Ik wilde het super graag lezen omdat ik de andere boeken die ik heb gelezen zo geweldig vond, en omdat het in de blogwereld (ineens) best een hype is, maar helaas. Ik ga hem denk ik wel uitlezen, want ik ben nu al halverwege!

Ook wil ik graag Endgame, de opdracht van James Frey lezen. Dit boek is een soort van spel voor de personages én voor de lezer. Ik weet natuurlijk nog niet precies waar het over gaat, maar de achterkant van het boek sprak me erg aan en ook heb ik van Laura gehoord dat het een heel tof en origineel boek is. Ik ga het meemaken.

Ik heb een tijdje geleden in de krant gelezen dat Solomonica de Winter, een dochter van Leon de Winter, een boek had uitgebracht. Ik moet zeggen dat ik nog nooit van Leon de Winter had gehoord, maar ik vond de manier waarop ze haar boek uitbracht heel bijzonder. Ze heeft haar boek namelijk eerst in Duitsland uitgebracht, om op die manier te voorkomen dat ze bekend zou worden alleen doordat ze 'dochter van' is. Ook is ze nog maar 17, en dat alles maakt me toch erg nieuwsgierig naar dit boek Achter de regenboog.

Verder kocht ik afgelopen zaterdag Gone Girl van Gillian Flynn. Met als excuus 'het is boekenweek'. Helaas was dit boek €10, en kreeg je bij besteding vanaf €12,50 een boekenweek geschenk kado, maar daar dacht ik pas aan toen ik al betaald had... Naar dit boek ben ik super nieuwsgierig. Het gaat over Nick, die verdacht wordt van de vermissing van zijn vrouw Amy. Hij zweert dat het niet waar is, maar onder druk van de politie en media ontstaan er langzaam maar zeker scheurtjes in het door Nick geschetste beeld van zijn perfecte huwelijk... Ik heb gehoord dat dit boek (en de film daarvan) super spannend is, dus ik kan niet wachten om erin te beginnen.

Wat staat er bovenaan jouw to-read lijstje?

Liefs, Marjolein