11-03-15

een heerlijk hardlooprondje

Ik voel me zo goed! Het weer draagt daar extreem in bij, maar ik ben vandaag ook lekker actief en gezond bezig geweest, wat ik meteen kan merken aan mijn portie energie en vrolijkheid. Vanochtend ben ik, toen het zonnetje al heerlijk scheen, een lekker eindje gaan hardlopen. En op de één of andere manier was dat een perfect hardlooprondje. Zo perfect, dat ik er gewoon even een klein artikel aan wil wijden. 


Ik hoefde vandaag pas om 14 uur weg naar de universiteit, dus ik had de hele ochtend en een deel van de middag lekker vrij. Ik ben rustig wakker geworden met een kom havermout, een kopje thee en de nieuwe Linda Meiden, en daarna heb ik mijn flitsend blauwe schoenen aangetrokken en ben ik gaan lopen. Ik wil de 5 kilometer weer goed onder controle hebben, en dat was dan ook de afstand die ik wilde gaan lopen. Dat is prima gelukt, en ook heb ik mijn tempo lekker omhoog gebracht. De afgelopen tijd liep ik steeds met een pace van ongeveer 6'30", maar vandaag had ik een gemiddeld tempo van 6'07". Het is zo lang geleden dat ik op dit tempo zat, dat ik echt even een hallelujah momentje had. Mijn PR op de 5 kilometer (niet bizar goed, maar toch), is 29:52, en ik hoop er de komende week weer eens onder te gaan.

Ik merk echt dat het prachtige lente weer invloed heeft op mijn sport- en eetgedrag. In de winter zit ik gewoon liever op de bank met chocola, thee en een boek, maar nu wil ik alleen maar buiten zijn! En een stukje hardlopen is dan een perfecte optie.

Oké, dit wilde ik even heel random met jullie delen! Morgen komt er weer een #throwback naar een mooie stad online. Fijne avond iedereen!

Liefs, Marjolein