29-03-15

een dagje Utrecht

Vrijdagochtend werd ik wakker met de gedachte 'yessss vandaag ga ik naar Amsterdam!'. Samen met papa zou ik Amsterdam onveilig gaan maken. Het plan was om eerst naar het FoAm (fotografie museum) te gaan, en daarna gezellig door de straatjes te slenteren en wat te lunchen. We wilden de Kalverstraat vermijden. Eenmaal in de trein gingen dingen niet helemaal zoals gepland. In Zwolle reed onze trein niet verder en moesten we via Amersfoort, en eenmaal in Amersfoort werd omgeroepen dat er een stroomstoring was en dat we het beste via Utrecht konden reizen. Dat bleek ook onze eindbestemming, want van een trein naar Amsterdam was geen sprake meer. 


Super jammer, maar we hebben toch maar geprobeerd er het beste van te maken. Begrijp me niet verkeerd, Utrecht is ook hartstikke leuk, maar we hadden daar niet echt een doel en we hadden de stad al vrij snel wel weer gezien. Wat we wel hebben gedaan:

- We hebben koffie en taart gehad bij de HEMA. Ik had een chocoladetaartje, die opzich wel lekker was, maar het voelde een beetje alsof ik een laag chocopasta van een centimeter aan het eten was. 
- We hebben meegewerkt aan een enquête over de stad Utrecht, en als reden voor ons bezoek gaven we 'stroomstoring'... Eerlijkheid duurt het langst toch?
- We zijn de domkerk in geweest (dat wilde papa vooral), en ik vond het best leuk om dat een keer van binnen te bekijken. 
- We liepen langs de grachtjes en daar kwamen we langs allemaal schattige winkeltjes met ambachtelijke fietsen en antieke kaartjes. 
- We aten patat bij de 'frietwinkel', een biologische frietwinkel. Het was super lekker!
- We slenterden door een boekenwinkel.
- En om een uur of 14 zaten we alweer terug in de trein... Ondanks dat we niet in Amsterdam terechtkwamen, was het toch een leuke dag!