27-03-15

drie series die ik LIKE

Ik ben niet echt een serie meisje, want ik vind het moeilijk om me er toe te zetten om lang achter elkaar een serie te kijken op mijn laptop, terwijl het volgen via televisie wel goed lukt. Als er een leuke/goede serie op TV is, met één aflevering per week, kan ik het makkelijk bijhouden. Via internet, daarentegen, gaat met ups and downs. Toch heb ik op dit moment drie series die ik erg graag kijk. Wil je weten welke?

How to get away with murder



Normaal gesproken ben ik heel goed in onder een steen leven, want ik krijg vaak niet mee als er nieuwe TV-series beginnen. Maar toen ik hoorde dat er een nieuwe serie van dezelfde makers als Grey's Anatomy op TV zou komen, How to get away with murder, was ik er als de kippen bij. Ik ben het meteen vanaf het begin gaan volgen, dus ik hoefde ook geen achterstand in te halen. HTGAWM gaat over een groep rechtenstudenten, die vanwege hun prestaties zijn uitgekozen door hun docente, Annalise Keating, om mee te werken op haar advocatenkantoor. Annalise en haar studenten worden ongewild betrokken bij een moordcomplot.
Ik vind dat deze serie onwijs goed in elkaar zit! Het zit vol humor, emoties, spannende wendingen en terugblikken. Ik kijk het met veel plezier.

Grey's Anatomy

Ik begon ongeveer drie jaar geleden met het kijken van Grey's Anatomy, in de auto onderweg naar Italië. Ik had de DVD-boxen van Soesja geleend, en onderweg heb ik samen met Suzanne seizoen 1 en 2 gekeken. Ik vond het meteen een heerlijke serie, en begon het zowel op TV, als op DVD te volgen. Uiteindelijk heb ik alle afleveringen gekeken, en ben ik het nu aan het volgen op de maandagavonden. Ik kan er geen genoeg van krijgen. Deze doktersserie met lekker veel drama mag van mij nog wel een paar seizoenen doorgaan! 

Suits

Deze serie ben ik een paar maanden terug begonnen met kijken, en ik ben ondertussen (nog steeds) bij seizoen 2. Ik heb het een hele tijd even naar de achtergrond geschoven, maar vorige week had ik zin om weer eens een aflevering te kijken. Het gaat over Mike Ross, wiens droom het ooit was om advocaat te worden. Hij is een briljante college dropout. Wanneer hij voor een vriend een koffertje marihuana moet afleveren, wordt hij achtervolgd door agenten, en loopt hij per ongeluk een ruimte binnen waar sollicitatie gesprekken worden afgenomen voor een heel goed advocatenbureau. En guess what? Mike krijgt de baan! 
Ik vind Suits super leuk, en het is echt een serie die je lekker zonder stress, met een bak ijs (of chips, of een appel?) kunt kijken. Ik keek het altijd via Popcorn Time, maar dat is een beetje gestopt met werken, helaas. 

Wat zijn jouw drie favoriete series?