08-02-15

running: new shoes

Ik ben een klein beetje stout geweest... Weet je nog dat ik afgelopen zondag een artikel schreef over dat ik in februari 40 kilometer wil hardlopen? Ik stelde voor mezelf ook een beloning in het vooruitzicht, voor als ik het doel gehaald zou hebben: nieuwe hardloopschoenen. Maar afgelopen week spookten die nieuwe schoenen constant door mijn hoofd, en ergens wist ik ook wel dat ook al zou ik het niet halen, ik alsnog nieuwe schoenen zou gaan kopen. Die had ik gewoon nodig, want mijn oude hardloopschoenen zaten niet lekker meer en waren ook wel een klein beetje lelijk.
Dus... gister ben ik met de bus naar Groningen gegaan, om daar bij de Lopers Company deze geweldige schoenen aan te schaffen.





Ik wilde sowieso goede schoenen kopen, die geschikt zijn voor mijn voeten. Ik kan wel van te voren bedenken dat ik die en die schoen wil in die kleur, maar stel dat die totaal niet geschikt voor me zijn? Ik ging dus redelijk blanco naar de winkel, waar ik heel fijn de enige klant op dat moment was. Er werd een filmpje gemaakt van hoe ik ren, en daar zei de man dat ik een klein beetje naar binnen rende, maar dat dat snel gecorrigeerd werd door mijn benen dus dat ik 'normale' schoenen zou moeten. Ok! Na een paar gepast te hebben bleek dat mijn voeten te groot waren voor damesschoenen, dus ben ik er met deze leuke mannenschoenen (maat 43,5 like what) van door gegaan. Ik vind ze geweldig <3

Gister was het helaas zeikweer, dus ik hoop dat ik vandaag in het zonnetje een stukje kan proberen. Het geeft me meteen zo veel nieuwe motivatie om het hardlopen te blijven doen! Ik kan er weer wat kilometers mee vooruit.

Wat vind jij van deze schoenen?

Liefs, Marjolein