02-02-15

my january

Oh, januari, wat was je intens. Ik weet niet zo goed een ander beschrijvend woord voor deze maand, haha. Maar ik heb zo veel gedaan voor mijn gevoel, dat het echt een eeuwigheid geleden lijkt dat de vakantie afgelopen is. Het laatste weekend van de vakantie ben ik naar Texel geweest, het studeren begon weer met een helse tentamenweek en ook heb ik nog wat leuke dingen met vriendinnen gedaan. Op naar de tweede maand van 2015! Maar eerst... terugblikken op de afgelopen maand.

Chapter 1 of 12... 


 Oud en nieuw vierde ik bij mij thuis, Floor kwam, een vriendin van mijn zusje en vrienden van mijn ouders. We dronken wijn, speelden 30 seconds en gingen barbecuen. Het was echt een hele leuke en gezellige avond!

Ik haalde mijn rijbewijs eind december op, en er moest natuurlijk een beetje geoefend worden. Ik rij helemaal niet zo vaak, maar ik merk wel echt dat ik dat meer moet gaan doen...

 Het laatste weekend van de vakantie gingen we twee nachten naar Texel. Suus en ik sliepen bij oma en mijn tante in het huisje, en papa en mama hadden een Bed & Breakfast gehuurd. Het was héérlijk om uit te waaien. Ik hou echt van deze foto. Dat beschrijft onze familieband wel denk ik, haha.

En... ik begon met de 30 day flat abs challenge! Ik heb het tot nu toe echt goed volgehouden, alleen woensdag was ik het vergeten omdat ik van 9:00 tot 0:00 weg was van huis. Ik merk best wel dat het platter wordt, maar een sixpack is nog ver te zoeken, helaas ;)

 Nieuwe jas!

Als lunch nam ik scrambled eggs en ondertussen keek ik een aflevering Suits.

 Ik had foto's geprint en die heb ik op mijn deur geplakt. Ik vind het zo leuk staan en elke keer denk ik aan de leuke momenten.

 #studyspo...

Ik wilde echt zo graag naar Italië, dat ik in het archief dook en deze foto eruit viste die ik in Pisa maakte twee zomers terug. Wat was het heerlijk.

 Tosti!

Deze quote vind ik super mooi, en ik ben het er ook helemaal mee eens. Dat ik dit zo opschreef was wel een klein beetje studie ontwijkend gedrag vrees ik, haha.

 Een studievriendin kwam langs om even wat anders te doen dan te studeren, en we hebben gezellig bijgekletst, deze goddelijke koekjes gebakken en spelletjes gedaan. Soms voel ik me iets jonger dan een eerstejaars student, haha. Maar moet kunnen toch.

#studyspo........
 In Groningen was het Eurosonic/Noorderslag festival en samen met Floor hebben we de hele zaterdagmiddag op de Grote Markt gestaan en The Kik (vinden wij heel leuk), Direct en Dotan gezien. Was een super fijne dag.

Ik heb Landline van Rainbow Rowell gelezen, waar ondertussen al een artikel over online gekomen is.

 Die foto met Floor is gemaakt toen we stonden te kleumen bij Eurosonic, haha. We hadden het uiteindelijk echt ZO koud, maar het was het wel helemaal waard.

Ik zag Simone ook weer eens, en dit keer kon ik met de auto naar haar toe in plaats van twintig minuten langs een eng kanaal te moeten fietsen. Was gezellig!

 Floor en ik hebben onze stedentrip van dit jaar weer geboekt, en we gaan naar Stockholm! We boekten een kamer via Airbnb en zo ziet het eruit. Mag ik mijn kamer ook zo? Dankje.

Ik zette een nieuwe layout online, waar ik nog steeds blij mee ben. Ik heb nog menu knoppen toegevoegd.

 Selfie! Ik weet niet waarom, maar de woensdagochtend voor het tentamen had ik ineens heel veel zin om me een beetje op te tutten. En mijn haar had een goeie bui, yay. Het wordt (voor mijn doen) echt al super lang!

Heimwee naar Italië part 2.

 Hi, there.

Mickey ligt echt de héle dag te snurken op het schapenkleed. Ik begrijp het wel, want dat ligt ook super fijn.


En.... de tentamens zijn VOORBIJ! Ik had die nacht twee uur slaap gehad, en toen ik thuis kwam was ik helemaal kapot. Ik wilde alleen maar slapen, maar besloot toch maar Suits te kijken. Ik ben al halverwege seizoen 2, wat voor mijn doen met een serie al super ver is.

Afgelopen woensdag maakte ik samen met Floor een wereldreis naar Soesja in Badhoevedorp. Van deur tot deur ben ik 3,5 uur aan het reizen geweest (en weer terug...), maar het was het helemaal waard. Lisa kwam ook gezellig langs. Het is zo veel makkelijker om deze meiden te zien nu we gratis ov hebben, want anders had deze reis ons €60,00 gekost voor de hele dag.








Donderdag was ik aan de beurt om te koken. Ik maakte zoete aardappelfriet met gegrilde groente en een schnitzel. Morgen komt er een receptje van online

Zaterdagochtend deed ik een heerlijk rondje door een nog wit landschap. Prachtig, en ik voelde me ondanks weinig slaap de hele dag heel goed en energiek. Jullie hebben al gelezen over het doel dat ik mezelf heb opgelegd voor februari, 40k deze maand. Ik ben benieuwd of ik het ga halen, maar ik ga natuurlijk alles uit de kast halen :D

Zoals je ziet, deze maand was ik lekker druk met leren, maar heb ik ook wat gezellige en sociale dingen gedaan. Ik hoop dat februari weer net zo veel leuke dingen voor me in petto heeft.

Hoe was jouw maand? Wat zijn je plannen voor februari?

Liefs, Marjolein