01-02-15

hardlopen - 40k in februari?

Februnari, zo heb ik deze maand genoemd. (wat mijn doel is lees je verderop in dit artikel). Afgelopen zaterdag was ik helemaal klaar met mezelf, en vooral met altijd die smoesjes om niet te gaan hardlopen. Ja, er lag nog een beetje sneeuw. Ja, ik sliep pas om 2 uur, maar waarom zou ik op de bank neerploffen als ik ook door dit prachtige zonnetje kon gaan lopen? Mijn horloge was het met me eens en er verscheen alweer een 'run with me later?' berichtje. Dit was de druppel, en meteen trok ik mijn hardloopoutfit aan om te gaan rennen.






Mijn doel voor februari (+31 januari, zodat februari ietsje langer zou worden) is om 40 kilometer op de teller te zetten, Ik heb al heel lang niet meer meerdere keren per week gelopen, en al helemaal niet voor vier weken achter elkaar. Maar eigenlijk is het best goed te doen als ik twee keer per week een afstand van 4 tot 6 kilometer loop.

De beloning? Als ik het haal, mag ik van mezelf nieuwe schoenen kopen. Ik heb eigenlijk sowieso nieuwen nodig, want deze zitten niet zo fijn meer... Maar ik vind het niet ok om dat zomaar even te kopen terwijl ik vaak weken niet loop. Ik moet het dus verdienen, en dat motiveert me wel extra om het gewoon even te doen.

Ben jij een runner? Wat is jouw doel voor deze maand?

Liefs, Marjolein