14-01-15

quote

Er zijn een aantal blogs die ik vrij fanatiek volg, waaronder de blog van blogvriendin Soesja. Elke ochtend ga ik tijdens het ontbijt langs mijn favoriete blogs, en daar vind ik dan vaak een leuk artikel voor tijdens het ontbijt. Dinsdagochtend zat ik met een kom havermout met rozijnen, appel, kaneel en appelstroop en een grote kop thee aan tafel en ging ik naar Soesja's blog, waar ik een artikel met quotes vond. Mochten jullie het nog niet weten... ik hou zo veel van quotes. Als het goede quotes zijn, gebeurt er iets met me. Vaak zijn het spreukjes die precies beschrijven wat ik voel, of vind ik het gewoon heel tof en mooi klinken.

En deze quote vind ik zo mooi!

''Stop waiting for fridays, and stop waiting for someone to fall in love with you, because those things will happen. But in the meantime, enjoy right now.''
Mooi hè? Ik kan wel een klein beetje uitleggen waarom ik dit zo mooi vind, denk ik. Het is namelijk zó ontzettend waar. Ik denk dat iedereen, en ik ook, geneigd is om altijd uit te leven naar dingen. Op maandag denk ik altijd al weer aan hoe ik de week door moet komen en aan het weekend, waarin vaak wat leuks gepland staat. Maar door de week gebeuren ook heus leuke en fijne dingen, waar je misschien minder bij stilstaat. En waarom zou je, 'forever alone', pruilend blijven wachten tot er eindelijk een perfecte liefde op je pad komt? Zoals de quote zegt: dit komt heus wel een keer. Op elk potje past een dekseltje, en het heeft geen zin om je leuke leven van DIT moment te verpesten door altijd alleen maar naar de toekomst te kijken.

Diepzinnige shit, toch?

Ik weet dat heel veel mensen een boekje bijhouden waarin ze elke dag een dingetje opschrijven waar ze dankbaar voor zijn, en eigenlijk is dat best een goed idee. Zelf doe ik dat niet, maar ik denk wel dat je door zulke dingetjes op te schrijven meer in het nu kunt leven, en dankbaarder voor dingen kunt zijn. Je leeft tenslotte maar één keer.

Je kunt meteen beginnen met in het nu leven, door in de comments een dingetje achter te laten waar je NU dankbaar en blij over bent. Wat er in het weekend gaat gebeuren zie je dan wel weer.

Ik ben dankbaar voor deze vrije week die ik heb. Ook al gebruik ik hem vooral om te leren, er is ook tijd om af en toe iets leuks te doen, series te kijken, lekker te lezen en naar muziek te luisteren. Yes!
Liefs, Marjolein