09-01-15

ik wil ook wel mooie buikspieren

In de bus naar huis heb ik bijna altijd wifi. Ook deze keer was de verbinding weer dik in orde, en las ik op de terugweg wat mailtjes die ik tijdens college gekregen had. Eentje daarvan was een nieuwsbrief van Blogilates. Meestal gooi ik die meteen weg, maar dit keer klikte ik het op de één of andere manier aan en zag ik dat er een schema van de '30 day flat abs challenge' in stond. De wifi was nou ook weer niet zó goed om de afbeelding te downloaden, maar toen ik er thuis nog eens aan dacht besloot ik eens een kijkje te nemen. En toen ik naar het schema keek leek het best wel mee te vallen met de heftigheid. Nu is het al vrijdag en heb ik er al vijf dagen opzitten, en ik leef nog steeds! Wie had dat gedacht?

Het is de bedoeling dat je elke dag een aantal oefeningen doet. Op dag één hoef je maar vijf herhalingen van drie oefeningen te doen, maar dat worden er steeds meer, tot je op dag 30 iets van 22 herhalingen van alle vijf de oefeningen moet doen. Maar toch denk ik dat ik het aankan.

In de vakantie heb ik zo veel gegeten en zo weinig gegeten, dat ik me aan het begin van deze week ontzettend moe, opgeblazen en lui voelde. Ook als ik maar een klein beetje at, kwam dat meteen heel hard aan en had ik best vaak last van buikpijn. Dus... daar moest maar eens verandering in komen. Deze challenge kost niet eens veel tijd (max 5 minuten per dag) en ik weet niet of het gaat helpen mijn buikje weer wat platter te maken, maar het is natuurlijk altijd beter dan niets.

Omdat ik toch in de mood ben, wil ik ook weer écht écht écht het hardlopen goed oppakken. Ik heb dat in de vakantie en een aantal weken daarvoor zwaar verwaarloosd, omdat ik het echt druk had met werken en studeren, maar nu ik geen werk meer heb, kan ik best wat meer tijd steken in sporten. Twee keer per week moet nou maar een keer gaan lukken. Ik heb in ieder geval lekker veel motivatie!

Nog meer? Ja. In Groningen heb je een studentensport-organisatie genaamd de ACLO, en daar kun je voor €52 per jaar onbeperkt deelnemen aan groepslessen en cursussen. Ik was niet van plan me daarvoor in te schrijven, omdat ik nog thuis woon en bla bla bla, maar het volgende rooster is zo chill, dat ik best wel voor of na college een uurtje kan gaan sporten. Toen ik het bij een studievriendin liet vallen, werd zij meteen ook enthousiast en nu hebben we het plan om samen te gaan sporten vanaf februari (dan kun je namelijk een goedkopere kaart kopen). Ik kan geen smoesjes meer bedenken, want dan gaat ze me slaan, haha.

Ik ga er helemaal voor, dus. Het wordt tijd dat ik wat meer tijd besteed aan beweging en sporten, want ik merk dat ik me meteen beter voel als ik wat gezonder leef.

Liefs, Marjolein