17-01-15

food faves - scrambled eggs en melting moment cookies

Ik ben een foodie. Ik vind het super leuk om een beetje aan te rommelen in de keuken om een lunch, ontbijt of avondeten te maken, of om iets te bakken. Meestal maak ik heel simpele dingen, die net zo lekker zijn als iets waar je uren voor in de keuken staat. Tijdens tentamenweken heb ik tijdens het leren vaak zin in iets lekkers, en als beloning voor het vele leren maak ik dan vaak een lekkere lunch als pauze. Afgelopen week heb ik een nieuwe favoriete lunch ontdekt, en ook maakte ik super lekkere koekjes, waar ik snelle foto's van maakte met mijn telefoon voor ik aan ging vallen, haha. Sorry dus voor deze kwaliteit foto's!

Waarschijnlijk kent bijna iedereen de beroemde scrambled eggs wel, maar bij mij duurde het zo'n achttien jaar voor ik ze echt ontdekte. Ik dacht namelijk altijd dat het helemaal niet lekker zou zijn om het eigeel en eiwit door elkaar te roeren, maar niets is minder waar! De afgelopen week heb ik dit een paar keer gegeten tussen de middag, en ik moet het wel op mijn favorieten van dit moment zetten. En het is nog makkelijk ook!

Je hebt nodig: 2 eieren, 2 el melk, 2 geroosterde boterhammen, geraspte kaas, zout&peper, ham, en wat je er verder allemaal maar aan toe wilt voegen. 
Je gooit alle ingrediënten in een bakje en daar roer je het goed door elkaar. Dan doe je het mengsel in een pannetje, waar je het al roerend laat bakken. Een kind kan de was doen!



Afgelopen woensdag kwam een vriendin bij mij thuis, om even te ontspannen tussen al het leren door. Aangezien het de hele dag regende (en sneeuwde!!!) besloten we om wat lekkers te bakken. Ik wilde deze Melting Moment Cookies al heel lang maken, en dit leek het perfecte moment. Ik heb het recept van Soesja. In dit artikel van haar kun je het hele recept (met prachtige foto's!) bekijken. Ik zou het zéker een keer maken als ik jou was, want dit wil je niet missen. 

Wat zijn jouw food faves van het moment? 

Liefs, Marjolein