20-01-15

Eurosonic Groningen







Is het jullie ook opgevallen dat ik een nieuwe layout heb? Ik was klaar met studeren en besloot me even te verdiepen in het maken van een layout! Ik ben alleen nog aan het uitzoeken hoe ik de categorieën duidelijker kan maken :)

Afgelopen donderdag, vrijdag en zaterdag veranderde het altijd leuke Groningen in de leukste popmuziekstad van Nederland: er was namelijk het grote muziek evenement Eurosonic Noorderslag. Al sinds een aantal jaar wil ik graag een keer naar Eurosonic, maar elke keer kwam het zo uit dat ik die avond moest werken. Dit jaar hoefde dat een keer niet, en toen ik ook nog zag dat The Kik zaterdagmiddag kwam, was ik verkocht en gingen Floor en ik samen naar de Grote Markt.

Waarschijnlijk kent bijna niemand van jullie The Kik, maar ondanks dat vinden Floor en ik het in ieder geval wel erg leuk. Het zijn zulke geweldige, rare mannen en nummers, dat ik er dol op ben. In oktober gingen we al naar een concert in de VERA, en het was leuk om ze nog eens live te zien.

Na The Kik gooiden we een colaatje naar binnen en waren we klaar voor Di-rect. Ik had verwacht dat ik best wat nummers van hun zou kennen, maar dat was echt niet zo... Ik kende er maar twee. Maar ze waren wel erg goed en de zanger ging helemaal los.

Het laatste optreden van de zaterdag was Dotan. Ik had vrijdag nog wat nummers geluisterd, omdat ik me een beetje voor wilde bereiden, en toen ontdekte ik dat het hele fijne muziek is. Ook live was hij (en zijn band) geweldig. Ik genoot er echt van, en toen ze home speelden (die ik als enige echt kende) en ik mee kon zingen kreeg ik het meteen weer een beetje warm. Want koud... dat was het wel!

Liefs, Marjolein