08-01-15

city trip wishlist

Reizen is iets wat ik ontzettend graag doe. Ik hou ervan om op plekken te komen waar ik nog nooit geweest ben, door straatjes te slenteren en om wat dingetjes mee te krijgen van een vreemde cultuur. Het allerleukste vind ik om citytrips te doen. Mooie bezienswaardigheden bekijken, door de straten lopen, een beetje shoppen in speciale winkels en chillen in een mooi park: het liefst doe ik het drie keer per jaar (of vaker). In de afgelopen zes jaar ben ik in Parijs, Berlijn (2x), Gent, Londen en Barcelona geweest. En ook heb ik heel wat mooie steden in Florence bekeken. Ik hou ervan! Ook deze zomer is het plan van Floor en mij om weer naar een leuke, hippe stad in Europa te gaan. Ik heb nog een hele wishlist met steden (in Europa) waar ik nog graag eens een citytrip heen wil maken.

Stockholm

bron
Ik weet niet op welk moment ik bedacht dat ik heel graag een keer naar Stockholm wil, maar het is al een paar jaar geleden dat ik mijn zinnen zette op deze Zweedse stad. Het is niet een stad waar bijna iedereen al eens geweest is, zoals Parijs of Londen, maar het lijkt me prachtig en heel sfeervol. De haven spreekt me erg aan, en ook lijkt het me ontzettend tof om bij één van de vele vintage winkeltjes en biologische eettentjes te kijken. Floor en ik zijn van plan om in de zomervakantie naar Stockholm te gaan, dus dan gaat mijn wens in vervulling!

Budapest

bron
Als ik plaatjes zie van Budapest, ben ik meteen verkocht. Kijk dat prachtige gebouw op de foto! Ook een voordeel van steden/landen in het Oostblok is dat alles er goedkoop is. Ik ben een paar jaar geleden in Tsjechië geweest in de zomer, en daar kocht je een hele tas vol boodschappen voor een ontzettend chille prijs. Ik hoop dat ik over tijdje ook eens door de straten van Budapest kan zwerven.

Lissabon


























Ik ben echt zo ontzettend gaan houden van de mediterrane bouwstijl, de schattige straatjes en de heerlijke temperatuur! Ik weet natuurlijk niet zeker of het waar is, maar ik heb zo'n vermoeden dat Lissabon wel een klein beetje weg heeft van Barcelona, en ik vond dat echt geweldig. Lissabon wil ik ook ooit een keertje heen. Ik zou er dan in de vroege zomer heen gaan, zodat ik meteen een stukje zee mee kan pakken en kan genieten van het heerlijke weer.

Rome


Rome, oh, Rome! Deze stad ga ik in de zomer bezoeken, maar tot die tijd staat het natuurlijk nog op mijn wishlist. Ik heb zo veel goede verhalen gehoord over Rome, en nadat ik andere prachtige Italiaanse steden heb bezocht, kan ik niet wachten om de hoofdstad te bewonderen. Daarnaast HOU ik van Italiaans eten, de taal, de mensen en het weer. 

Ik kan nog uren doorgaan over plekken waar ik ooit nog eens heen wil gaan, maar voor nu laat ik het bij deze vier Europese steden. Wat zijn de steden waar jij nog graag heen wil?

Liefs, Marjolein