31-01-15

boek - 100 landmarks of the world

Vorig jaar met Sinterklaas kreeg ik een boek 'met reisfoto's', zoals het op mijn lijstje stond. Ik vind het ontzettend leuk om foto's van reizen te bekijken en als ik een plek zie wat me aanspreekt, wil ik altijd zelf óók reizen. Ik vind dit boek met '100 landmarks' dan ook erg tof. Hierin staan honderd gebouwen of, zoals ik beter kan zeggen, bouwwerken van over de hele wereld. Elk continent heeft een hoofdstuk en daarin staan de mooiste en bekendste gebouwen. Het vrijheidsbeeld, bijvoorbeeld, en de toren van Pisa, maar ook Stonehenge en... nog veel meer. Ik was het boek een klein beetje vergeten en vorige week bedacht ik me ineens dat ik daar al een hele tijd niet meer doorheen gebladerd had. Het is zo leuk!










Wat ik heel leuk vind, is dat er in het hoofdstuk Europa best wat dingen zijn die ik gezien heb: gebouwen in Londen, Pisa, Florence, Bilbao en natuurlijk de Herengracht in Amsterdam. Bij elk gebouw/bouwwerk staat een verhaal hoe het gebouwd is en wat de functie is, maar soms ook een interessant feitje of een anekdote.

Wat is het mooiste gebouw dat je ooit hebt gezien?

Liefs, Marjolein