30-12-14

series

Ik en series... dat is een gevalletje apart. Ik ben met best al wel wat series beginnen, maar er zijn er maar weinig die ik ook daadwerkelijk langer dan één of twee afleveringen kijk. Ik weet niet wat het is, maar ik vind het erg moeilijk om me ertoe te zetten om een uur of langer op mijn bed/de bank naar een serie te kijken die zich op mijn laptop afspeelt. Op de televisie volgen vind ik dan weer helemaal niet moeilijk. Maar zoals ik al zei ben ik best vaak met een serie begonnen. En aangezien Soesja me getagd heeft voor de serie-tag, leek het me een goed plan om er iets over te schrijven. Ik ga vals spelen, want echt antwoord op de vragen weet ik niet (aangezien ik dus niet veel series kijk), maar ik ga in dit artikel een aantal series noemen die ik ooit heb gekeken, en die ik heel leuk vind/vond.

SUITS: Ik heb vorige week de eerste aflevering gekeken, en ik vind het nu al hilarisch! Het gaat over Mike Ross, wiens droom het ooit was om advocaat te worden. Hij is een briljante college dropout. Wanneer hij voor een vriend een koffertje marihuana moet afleveren, wordt hij achtervolgd door agenten, en loopt hij per ongeluk een ruimte binnen waar sollicitatie gesprekken worden afgenomen voor een heel goed advocatenbureau. En guess what? Mike krijgt de baan! Ik ben nog maar bij aflevering twee, en ik voel nu al aankomen dat ik deze serie nooit ga afkijken, maar leuk is het wel!
























GREY'S ANATOMY: Jullie kunnen trots op me zijn, want Grey's Anatomy is één van de weinige series (behalve series die op TV zijn/zijn geweest) die ik vanaf het begin tot aan nu heb gekeken. Ik ben er twee jaar geleden in de zomer mee begonnen, en heb vanaf dat moment tot en met seizoen 8 alles op dvd gekeken (geleend van Soesja), en de rest op TV. Het gaat over de dokters in het Grey Sloan memorial ziekenhuis, die altijd geweldige avonturen beleven in het ziekenhuis. Er is iets te veel drama, gedoe, lol, etc, maar ik vind het héérlijk! Ik kan niet wachten tot het weer op TV komt, want ik mis het echt op de maandagavond!
















NEW GIRL: Ook van deze serie heb ik behoorlijk wat afleveringen gezien. Zo af en toe kijk ik het nog steeds, gewoon een paar afleveringen, omdat het zo lekker kort duurt en zo heerlijk hilarisch is. Ik vind New Girl zo leuk, omdat ik áltijd hard moet lachen om Jess en de jongens, en omdat het niet erg is als je een paar afleveringen mist, aangezien het verhaal niet zo ingewikkeld is. Als je zin hebt in een serie met afleveringen van twintig minuutjes met heel veel humor, moet je New Girl kijken!

Wel zijn er veel Nederlandse series die ik helemaal heb gevolgd. Ik vind het namelijk makkelijker om dingen te volgen die op de tv zijn, en vaak kijk ik met mijn ouders Nederlandse series die op dat moment bezig zijn. Bijvoorbeeld Penoza, Levenslied. Overspel, Flikken Maastricht, en meer van dat soort series. En Grey's Anatomy dus, mijn ultieme favoriet.

SERIES DIE IK NOG WIL KIJKEN: Ook al ben ik de slechtste serie-kijker ever, ik heb wel een lijstje met series die ik nog graag wil kijken. Namelijk Hart of Dixie, Orange is the new black, White Collar, The Carrie Diaries, Gossip Girl, Breaking Bad en Homeland. Dat zijn er nog al wat, haha. Ik vraag me af of ik het ooit ga kijken. 

Wat is jouw favoriete serie?

Liefs, Marjolein