07-12-14

poging tot hardlopen 2.0


Gister besloot ik voor de grap even op NikePlus te kijken hoe lang ik al niet had hardgelopen. Ik schrok me dood: dat was dus precies een maand geleden. De tijd vliegt... Had ik echt al een maand op mijn kont gezeten? Oké, niet helemaal natuurlijk, maar wat betreft sport wel. Het zonnetje scheen en ik had ineens zo veel behoefte om mijn schoenen aan te trekken en een stukje te rennen, dat ik het snel deed voor ik me zou bedenken.

Ik had dus al een maand niet gerend, en de laatste keer dat ik was gegaan (6 november) was ik na 3.5 kilometer he-le-maal kapot. Ik verwachtte er dus niet veel van, maar vond het belangrijker dat ik ging. Toen ik aan het eind van de straat was, het punt waar ik meestal de 1 kilometer bereik, merkte ik al dat het lekker ging. Ik genoot van het lopen, neuriede lekker mee met het album van Taylor Swift (1989), zette mijn gedachten heerlijk op nul en liet het zonnetje op mijn gezicht schijnen.

Ik dacht nog: op deze manier red ik makkelijk de drie kilometer. En toen zat ik ineens op 3.5 kilometer en kwam mijn huis al een beetje in zicht. Maar ik wilde nog helemaal niet stoppen!

Ik dacht: oké, nog een klein stukje dan. Maar toen bereikte ik de 4 en de 4.5 kilometer, en vond ik het te sneu om nog te stoppen voor de 5.

DUS toen rende ik de 5 kilometer!!!

De laatste keer dat ik dat deed was, ik heb het gecheckt, op 11 juli 2013. Ik weet niet hoe het kan dat ik het ineens weer kan, maar blijkbaar hadden mijn benen er zin in. Ik voelde me gister na de run beter dan in tijden, en ik was ineens ook niet meer moe. Wat een stukje hardlopen al niet allemaal kan doen.

Het doel op dit moment? Dat het niet wéér een maand duurt voor ik opnieuw ga hardlopen, en dat ik in december de 5 kilometer binnen het halfuur ren. Meer beloftes durf ik niet te maken, want ik vind het hardlopen soms moeilijk in te plannen.

Liefs, Marjolein