09-12-14

Engelse boeken stash

Ik hou erg van lezen, there I said it. Als ik een beetje doorlees ga ik dit jaar hopelijk mijn Reading Challenge van 35 boeken halen. Ik ga daar binnenkort nog wat over schrijven. Ik vind in het Nederlands lezen heel relaxed, maar sommige boeken wil ik het allerliefst in de oorspronkelijke taal lezen. Zo gaan er geen mooie quotes verloren, en hebben de hoofdpersonen de normale, Engelse namen. Ik heb een rijtje in mijn boekenkast staan met Engelse boeken. De variatie aan auteurs daarbij is niet erg groot: een paar John Green, vier van Rainbow Rowell en nog wat overige boeken. Kijk je mee naar mijn kleurrijke Engelse boeken stash?



Voordat de hele The Fault in Our Stars hype begon, had ik hem al in de kast staan. Ik ben er best een beetje trots op dat ik hem al gelezen had voordat ik überhaupt wist dat er een film van zou komen. Maar goed, ik wilde de boeken van John Green gewoon in het Engels lezen. Ik heb twee boeken van hem in de kast staan: The Fault in Our Stars en Paper Towns. Beide vond ik erg mooi en leuk om te lezen, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar TFIOS. Ik heb hem twee keer gelezen, en nog steeds heb ik er geen genoeg van.


Vorige zomer begonnen ineens wat mensen om me heen boeken van Rainbow Rowell te lezen. Ik was wel in voor wat nieuwe boeken en bestelde Attachments, Fangirl én Eleanor&Park bij the Book Depository, omdat ik niet kon kiezen. En wow, wat heb ik genoten van alle drie de boeken. Mijn favoriet: Eleanor & Park <3 Ik wilde mijn collectie natuurlijk wel compleet hebben, dus vroeg ik Landline voor Sinterklaas. Ik kreeg deze in een prachtige hardcover uitvoering, waar mijn lezers-hartje sneller van gaat kloppen. Als je van John Green houdt zijn de boeken van Rainbow Rowell ook een aanrader! 

Een hele tijd geleden keek ik de film van The perks of being a wallflower. En om eerlijk te zijn wist ik helemaal niet dat er een boek van was. Toen er een 2+1 actie op boeken kwam bij Bol.com, bestelde ik onder andere deze (welke ik nog meer bestelde weet ik niet meer). Wát een prachtig boek! Ik heb ook deze al twee keer gelezen, en hij blijft geweldig. The Twins van Saskia Sarginson heb ik vorig jaar voor mijn verjaardag gekregen van Suzanne, en het is een heerlijk boek. Het is wel tijd voor een re-read, want ik ben stiekem een beetje vergeten waar het precies over ging. 









Natuurlijk heb ik in de drie jaar VWO bovenbouw ook heel wat literatuur moeten lezen. Voor Engels waren dat er niet zo heel veel, namelijk 6 boeken, waarvan er ook nog twee verplicht waren om te lezen. Deze boeken, the other hand en dance on my grave, moest ik dus aanschaffen. Ik vond het wel allebei hele goede boeken (volgens mij als enige van de klas, haha, de rest hield niet van lezen). To Kill a Mockingbird heb ik ook gelezen voor Engels literatuur, maar ik heb hem ook zelf gekocht omdat ik het leuk vind om een klassieker in mijn kast te hebben staan. Ik vond het een erg mooi boek.

Hou jij er ook van om in het Engels te lezen? 

Liefs, Marjolein