30-11-14

gewoon even lekker nietsdoen

Nietsdoen, ook wel bekend als duimendraaien, flierefluiten, lanterfanten, luiwammesen, lummelen, en meer, kan soms zo heerlijk zijn. Vooral in tijden van drukte merk ik dat ik soms niks anders wil dan lekker op de bank of op mijn bed zitten met een muziekje aan en een goed boek of tijdschrift. Of lekker doelloos scrollen op mijn telefoon. Of series kijken. Of, in het allerergste geval, gewoon ontzettend nutteloos voor me uitstaren. Ik heb tijden gehad dat ik het erg moeilijk vond om niks te doen, maar de laatste tijd gaat het steeds beter. Iets te goed misschien wel.




Ik heb een drukke week achter de rug, met heen en weer gevlieg van werk naar studie en weer naar huis. Daar kwam best wat stress bij kijken, want hoe moest ik in vredesnaam alles klaar krijgen voor mijn studie, als ik de hele ochtend moest werken? Ik heb het uiteindelijk weer allemaal gered (uiteraard, de stress was weer nergens voor nodig), maar dat maakt wel dat ik nu het weekend is redelijk op ben. Vrijdagavond ging ik om half 10 naar bed, en verder deed ik de avonden dat ik niks moest doen, ook gewoon lekker niks. Ik kan er extra van genieten om lekker te lezen of voor me uit te staren als ik het druk heb gehad, want tijd voor jezelf is ook altijd belangrijk.

Liefs, Marjolein