20-11-14

food log: woensdag 19/11

Gisterochtend werd ik wakker en bedacht ik spontaan om te gaan floggen. Ik weet niet of de naam al bestaat, maar aangezien er ook ploggen en vloggen bestaat, lijkt me dat een food blog afgekort kan worden met flog, right? Het was niet zo dat ik speciale dingen op het programma het staan op het gebied van eten, maar het leek me juist leuk om eens op een normale dag te laten zien wat ik zoal eet!






Ik begon de dag lekker rustig met een kopje thee en mijn favoriete, simpele ontbijt van de laatste tijd: havermout met appelstroop. Ik gooi wat havermout en melk in een kommetje, doe er kaneel en rozijntjes bij en als het twee minuten in de magnetron heeft gestaan doe ik de appelstroop erop en zet het nog eventjes in de magnetron, zodat het er een beetje overheen smelt. Elke keer weer genieten.





Om een uurtje of elf begon ik alweer trek te krijgen van al het studeren en was draaien en was ophangen en naar de bakker fietsen, dus besloot ik dat het tijd was voor een healthy momentje: een peer. Helaas was de enige peer die op de schaal lag nogal zacht en bruin, dus vond ik het een goed idee om die peer samen met een appel die er ook niet meer op z'n best uitzag en sinaasappel in een smoothie te gooien. Dat was smullen!


Een tosti is altijd een goed idee. Lekker veel kaas, lekker lang in het tosti-apparaat, en dan is hij naar mijn mening op z'n lekkerst. Deze tosti was ook smullen! Hierbij dronk ik een warme chocomel.



Ik was de tijd een klein beetje vergeten, en om toch nog op tijd bij de bushalte te zijn smeerde ik geen broodjes voor mee naar college, maar gooide ik snel een appel en een mueslireep in mijn tas. Uiteindelijk heb ik de appel niet gegeten, omdat het college na een uur alweer was afgelopen (ipv twee uur). Super chill. Tijd om naar huis te gaan...


... waar dit superlekkere eten al op me aan het wachten was! Mama ging uit eten met haar werk, en papa, Suzanne en ik bleven zielig alleen achter. We hebben eten van de toko in Groningen gehaald, en dat was echt meer dan genieten. We waanden ons weer helemaal op Bali, want de bami was echt PRECIES zoals we hem daar altijd aten, jum jum.

Na deze maaltijd zat ik propvol, haha. Ik heb nog eventjes een half uurtje samengevat voor mijn studie, maar daarna ben ik lekker niks gaan doen. Ik heb, luierend op de bank, nog wel een handje chocoladepepernoten gegeten bij mijn kopje thee. Want nu het ├ęcht die tijd van het jaar is, vind ik ze nog lekkerder dan een paar weken geleden. Ik kan niet wachten om Sinterklaas te vieren!

Liefs, Marjolein