16-11-14

blog essentials

Bloggen is eigenlijk een hele goedkope hobby. In principe heb je alleen een laptop of computer nodig, maar aangezien de meesten die al hebben, hoef je er niet per se wat voor aanschaffen. Maarja, je zou ook kunnen hardlopen op je gewone All Stars, en ervaring leert toch meestal dat je na een tijdje gaat verlangen naar wat extra tools. Bij het bloggen is dat misschien een betere laptop, een fototoestel en boekjes om je ideeën in op te schrijven. Zelf heb ik ook wat dingen die voor mij onmisbaar zijn tijdens het bloggen. Wil je weten wat deze dingen zijn? Lees dan verder!



Het eerste zijn notitieboekjes waar ik ideetjes in op schrijf. Ik heb laatst het leuke bloemetjes boekje van een vriendin gekregen, en ik ben er super blij mee. In het boekje zitten aan de ene kant papiertjes voor een to-do lijst en aan de andere kant papiertjes voor notities. Súper handig, want dan kan ik links mijn ideeën voor blogposts opschrijven, en aan de rechter kant de ideeën verder uitwerken. Ik ga vaak even tien minuutjes zitten om te brainstormen, en vaak heb ik daarna weer genoeg ideeën voor een paar weken. 



Ook belangrijk om up-to-date te blijven is mijn telefoon. Ik heb sinds twee weken de LG L90 en hij bevalt ontzettend goed. Het is niet per se zo dat ik daarmee blog, hoewel ik wel af en toe foto's maak (zoals een plog), maar het is vooral handig om Instagram te checken of onderweg te kijken of er iemand heeft gereageerd op een artikel.



En hoe maak je foto's zonder camera? Ik heb sinds ongeveer drie jaar een spiegelreflex, en dat is nog steeds één van mijn betere aankopen ooit geweest. Ik gebruik de Canon EOS 1100 D, en ook al zijn er ondertussen alweer een paar nieuwere versies verschenen, ik vind deze goed genoeg. Hij maakt mooie foto's en kan, indien nodig, ook nog eens filmen. Meestal gebruik ik tijdens het fotograferen de 50 mm lens, voor een mooie onscherpe achtergrond. Deze lens is ook beter geschikt om op donkere dagen te fotograferen.



En dan het belangrijkste: mijn laptop. Hier zit ik uren achter om foto's te bewerken, blogjes te tikken en blogs te lezen. Ik haal veel inspiratie van andere blogs, maar ook word ik geïnspireerd door weheartit, waar de mooiste foto's en teksten op staan. Op mijn laptop zet ik vaak een lekker muziekje op op Spotify, en dan ben ik helemaal klaar om te bloggen.

Welke dingen gebruik jij om te bloggen?

Liefs, Marjolein