18-11-14

Amsterdam

Afgelopen zondag was het zo ver: Amsterdam! De wekker stond op tijd, de broodjes werden gesmeerd en de treinkaartjes lagen geprint en wel klaar op de tafel. Er was slechts één dingetje dat een beetje tegen zat, en dat was het weer. Het heeft letterlijk de hele dag geregend... Maar dat mocht de pret niet drukken, want ook met een paraplu en een klein beetje natte voeten is onze hoofdstad mooi, en er is bovendien altijd wat te beleven.














Op het programma stond het Rijksmuseum, want daar wilden we wel eens kijken na de grote verbouwing. We zijn er één keer eerder geweest, iets van drie jaar geleden, maar toen was alleen één vleugel open. En tsja, ik vond dat al groot... Ik begon vol goede moed en vond de schilderijen, beelden, potten, doeken en foto's ontzettend mooi (en sommige ook heel lelijk en raar), maar na een stuk of wat vleugels van het museum begon mijn aandacht een beetje af te dwalen. Gelukkig was dat het moment dat bijna iedereen er zat van was en dat we weer de regen instapten.

Suzanne was niet te houden, en we snelden naar de Kalverstraat (via de prachtige grachten). We hadden niet heel lang meer om te shoppen, dus besloten we de winkels langs te gaan die je hier in het Noorden niet hebt: de Forever 21, Pull&Bear en Urban Outfitters. Verrassend genoeg kocht ik alleen een CD van Jake Bugg. Wel ben ik weer wat wijzer geworden: een CD is bij de Fame veel goedkoper dan op bol.com, een kol-trui staat me niet zo mooi als ik hoopte, en er zijn altijd types in de paskamer die iets ontzettend lelijks aanhebben dat ze ge-wel-dig vinden... 

Na ons shop-avontuur spraken we met papa en mama op het station af, waar we iets te eten en thee bij de Starbucks kochten. Helaas was er iets mis met de treinen, waardoor we een klein beetje creatief moesten zijn, maar uiteindelijk zaten we om een uur of 20 alweer lekker thuis aan de pizza. 

Amsterdam blijft leuk! 

Liefs, Marjolein